Show simple item record

dc.contributor.advisorGüzel Şahin, Neriman Gonca
dc.contributor.authorÜnver, Gülçin
dc.date.accessioned2020-12-03T16:46:48Z
dc.date.available2020-12-03T16:46:48Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/59120
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı; destinasyonların pazarlanmasında gastronominin etkisinin araştırılmasıdır. Araştırma İstanbul ilinde hizmet veren 93 adet A grubu seyahat acentesi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın sonucu iki noktayı anlamaya yöneliktir; birincisi gastronominin Türkiye'nin ve İstanbul'un pazarlanmasında kilit rolü olup olmadığı, ikincisi ise marka değeri ve imaj oluşturmada bir etkisi olup olmadığıdır. Araştırmanın verileri, İstanbul'daki A Grubu Seyahat Acentelerine yüz yüze ve mail aracılığı ile anket uygulamak sureti ile elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda: gastronominin; İstanbul'un pazarlanmasında güçlü bir imaj ve marka değerinin olduğu anlaşılmıştır. İstanbul'un Osmanlı Saray Mutfağı ve Türk Mutfağı ile pazarlandığı ayrıca hizmet kalitesinin kısmen iyi olduğu belirtilmiştir. Gastronomi turizmi gelir seviyesi yüksek 35-55 yaş arası ve 55 yaş üzeri ziyaretçiler tarafından tercih edilmektedir. Ziyaretlerini ikinci kez tekrarladıkları, gastronomi turizminin diğer turizm çeşitleri ile entegre edildiği ve bölgesel kalkınmada önemli bir rol oynadığı sonuçlarına varılmıştır. Bulgular ilgili literatür eşliğinde incelenmiştir Anahtar Kelimeler: Gastronomi, destinasyon pazarlaması, Türk Mutfak Kültürü, İstanbul
dc.description.abstractThe main purpose of this research is searching the effect of gastronomy in means of destination marketing. The research is done over 93 A Group Travel Agencies which give services in the city of Istanbul. With the data's of this research we understand two point one whether, gastronomy has a key role in marketing Turkey's and Istanbul's tourism or not. The second one whether gastronomy has any effects on creating image and brand value.We obtained data's by applying questionnaire, in way of with mail or face to face to the A plus Travel Agencies, At the end of the research; we understand that gastronomy has a huge effect and brand value on marketing Istanbul. It is mentioned that Istanbul is marketing with Ottoman Palace Cuisine and Turkish Cuisine otherwise the service quality is partially good. Gastronomy tourism is preferred by high income levels between the ages of 35-55 or over 55 visitors. Otherwise it is understood that the visitors are repeating their visit and gastronomy tourism is integrating with other tourism types and playing an important role in regional development. Findings are studied in the presence of related literature.Key words; Gastronomy, the marketing of destination, Turkish Cuisine Culture, İstanbulen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleDestinasyonların pazarlanmasında gastronominin etkisi:İstanbul örneği
dc.title.alternativeThe gastronomy's impact in destination marketing: The İstanbul case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmCulinary tourism
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmRegional tourism
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmFood and beverage
dc.subject.ytmTourism species
dc.subject.ytmGastronomy
dc.identifier.yokid10064106
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATILIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381391
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess