Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel, Ahmet Nuri
dc.contributor.authorAşicioğlu, Esra
dc.date.accessioned2021-05-06T12:49:24Z
dc.date.available2021-05-06T12:49:24Z
dc.date.submitted1988
dc.date.issued2021-04-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591152
dc.description.abstractiv ÖZET Yüzey kaplamaları, jet-motor parçalarının tamir iş lemlerinin artmasıyla, aşman parçaları tekrar restore ederek servise verilebilir bir duruma döndürmek için kul lanılmaktadır. Yüzey kaplama işlemlerinin ikinci amacı yüzeyin kaplanmasıyla, parçaların kullanıma uygunla ş t ırımı ve aşınma azaltılmasıdır. Kaplama işlemlerinde kaplama yüzeyinin dayanımı, kaplanacak yüzeyin özelliğine, temiz liğine ve hazırlanmasına bağlıdır. Yüzey hazırlanma işle minden sonra parçalar mümkün olan en kısa süre içerisinde kaplanmalıdır, bu bekleme süresi iki saati aşmamalıdır,bu uygulama parçalarda oksitlenme, kirlenme ve atmosferik etkileri önliyecektir. Jet motor parçalarının yüzey kaplama işlemlerinde beş temel uygulama vardır. Bunlar, akımsız kaplama, elek trolitik plakalama, anodik yöntem, kimyasal yöntem ve metalik püskürtme yöntemleridir. Jet motor parçaları, her parça için istenilen tali- matlardaki belirli meteryaller ile kaplanacaktır. Kaplama uygulanması sırasında çeşitli faktörler göz önünde bulun durulacak, farklı yapıdaki ekipmanlar, farklı kontrol ayar ları gerektirecektir. Kaplama ekipman ayarları sürekli geliştirilmektedir. Eğitim ve deneyimleri artınca kullanıcı personel kendine özgü programlarını geliştirebilir, ikinci kısım kullanılan kaplama yöntemlerine ait genel bilgileri sağlar. Bu kayıtlar teçhizat ayarlandığı zaman kullanıcıya rehber olacaktır. Kaplama işlemi uygulandıktan sonra parçalar soğumaya bırakılmalı. Tüm maskeleme maddeleri sökülmeli arta kalan kaplama artıkları temizlenmelidir. Bu işlem için standart temizleme yöntemleri ve solventleri kullanılmalıdır. Üçüncü bölüm, kaplanan yüzeyleri korozyondan korumada kullanılan yöntemlere ait genel bilgileri sağlar.
dc.description.abstractSUMMARY Surface coatings are currently being used with increa sing frequency for repair of jet-engine parts to restore worn areas and return parts to a serviceable condition. Second purpose of surface coatings, part fit requirement or to reduce wear on mating parts. Surface coating bond strength is primarily dependent upon proration and clean liness of surface to be coated. Parts should be coated as soon as possible after prepration of surface, preferably within two hours, to prevent contamination of prepared sur face by oxidation or atmospheric vapors, particulary oil vapor. There are five basic groups at surface coating of jet engine parts; nonelectric coating, electroplate, anodic process, chemical process and plasma coating process. jet engine parts will be coated with material speci fied by instructions for each part. During application of surface coating several factors must be considered. Variati ons in different makes of equipment will require different control settings. As coating equipment settings are deve loped. After some learning and experience user's personnel can then develop their schedules. Second chepter provides general information for commonly used surface coating process, Such records will be serve as guide when setting up equipment, After surface coating has been applied and part has cooled, remove all masking materials and clean off residual coating adhesives. Standart shop precedures and solvent shall be used. Third chepter provides general information for com monly used to corrosion prevent of surface coating process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleJet motor elemanlarında uygulanan yüzey kaplama yöntemleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-13
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid6454
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid6454
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess