Demiryolu taşıtlarında fren sistemlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Alanyalı, Soner | |
dc.contributor.author | Yorgun, Hüdai | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T12:49:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T12:49:08Z | |
dc.date.submitted | 1989 | |
dc.date.issued | 2021-03-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591083 | |
dc.description.abstract | Ill ÖZET Bu tezde, demiryolu taşıtlarında kullanılmakta olan fren sistemleri çeşitli karakteristik özelliklere bağlı olarak incelenmeye çalışılmıştır. Doğrudan doğruya atmosferden temin edilebilmesi, kolay depo edilebilmesi, tehlikesiz ve temiz olması gibi avantajlarından dolayı demiryollarında yaygın bir şekilde kullanılan basınçlı hava fren sistemi geniş bir şekilde açıklanmıştır. Sonuçta taşıtın hızı belirli bir değere geldiğinde, basınçlı hava fren sistemi yetersiz kalmaktadır. Bu durumda ek fren sistemlerine ihtiyaç duyulur. Yakıt tasarrufu, aşınan kısıcıların daha az olması, taşıtın daha fazla yük taşıması ve benzeri özelliklerinden dolayı ek fren sistemi olarak dinamik fren tercih edilmektedir. Taşıt hızının daha yüksek olmasının istendiği durumda ise diskli fren sistemi kullanılmaktadır. | |
dc.description.abstract | XV SUMMARY In this project, brake systems on railway vehicles investigated with respect to their different characteristics. Pressurized air brake system which is widely used on rail way vehicles because of the advantages of air such as direct availability from atmosphere, ease of storage being harmless and pureness broadly explained. As a result, pressurized air brake system becomes insuf ficient when the speed of railway vehicle reaches to a certain value. For the compensation of this creteria, dynamic brake system is used as a supporting brake system and is preferred for fuel economy, less wearing parts and more load transportation. In case of railway vehicle speed becomes higher then the disc brake system is reguired. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Demiryolu taşıtlarında fren sistemlerinin incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-29 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Brake systems | |
dc.subject.ytm | Railway vehicles | |
dc.identifier.yokid | 8806 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 8806 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |