Show simple item record

dc.contributor.advisorCanküyer, Ersoy
dc.contributor.authorPoyraz, Kemal
dc.date.accessioned2021-05-06T12:49:03Z
dc.date.available2021-05-06T12:49:03Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591058
dc.description.abstractİİ OZET Bayes karar alma yönteminin yeni mamul üretim kararının alınıp alınmaması konusuna uygulandığı bu çalışmada, ilk olarak karar kavramı ve karar problemi üzerine genel bilgiler konu edilmiştir. Karar probleminin çözümünde kullanılacak karar ölçütleri ve bu ölçütlerden hangi karar alma ortamında yararlanılacağı açıklanmıştır. Bilgi eksikliğinin söz konusu olduğu ortamlarda, işletmelerin alacakları kararlar stokastik bir yapı içermekte, karar probleminin çözümünün bilimsel temele dayalı olarak yapılması gerekmektedir. Çalışmada, söz konusu durumlarda yararlanılacak bir yöntem olan Bayes karar alma yöntemi teorik alarak açıklanmıştır. Yöntemin uygulaması ise belirlenen karar probleminin çözümünde ger çekleştirilmiştir. Uygulama, yeni mamul olarak belirlenen katkılı ekmeğin üretim yapılıp yapılmaması konusundadır» Konuyla ilgili olarak düzenlenen tüketici araştırması, Kütahya ili Belediye sınırları içerisinde gerçekleştirilmiştir. Tüketicilerden elde edilen bilgiler ve ilgili firma yöneticisinin konuya ilişkin sezgi ve tecrübeleri değerlendirilerek karar probleminin çözümü yapılmış, sonuçta yeni mamulün üretimine geçilmesi yönünde bir karara ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIll ABSTRACT In this study, the making decision method of Bayes has been applied whether to make decision or not about new manufacture production and general knowledges about making decision problem have been subjected. Making decision standards that will be used in solution of making decision and in which cases these standards will be K used, have been explained. When the absence of.' knowledge is discussed making decisions that will be made by firms contains a stochastic structure and the solution of it must be done scientifically. In the study the making decision method of Bayes will be used in mentioned sitvations, has been explained theoretically. The application of this method has been realized in the solution of determined making decision problem» Application is about whether to make product or not of the alloyed bread determined as a new product. Consumer's has been realized in the boundry of Kütahya Manucipality. By evaluating the informations gotten from the consumers and the firm managers' experiences arm intuitions related to the subject, making decision solution has been concluded, as a result, in the point of new manufacture production has been reached a decision.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİstatistiktr_TR
dc.subjectStatisticsen_US
dc.titleBir karar alma yöntemi olarak Bayes yaklaşımı ve yeni bir mamul üretiminde kullanım denemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid8833
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8833
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess