Benzin motorlarında egzoz gazı emisyonlarının sepiolit kullanılarak iyileştirilmesi olanaklarının deneysel çalışmalarla araştırılması
dc.contributor.advisor | Kuşhan, Battal | |
dc.contributor.author | Karamanli, A.İhsan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T12:48:27Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T12:48:27Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/590894 | |
dc.description.abstract | ÖZET Günümüzde hava kirliliği sorunu trafikteki araçların sayısının gün geçtikçe fazlalaşmasıyla bir kat daha güncelliğini korumaktadır. Yanma olayı sonucu egzosdan dışarı atılan zararlı egzos gazı emisyonlarının azaltılması için pekçok çalışmalar yapılmıştır ve halen yapılmaktadır. Sanayileşmiş birçok ülkede egzos gazı içerisindeki zararlı emisyonlara sınır değerler konmuştur. Bu çalışmada benzinin yakıt olarak kullanıldığı oto motorlarında, egzos gazı içindeki zararlı emisyonların (CH,CO,Nox) egzos borusu içine doldurulan sepiolit ile azaltılması imkanları araştırılmıştır. SUMMARY At present, the problem of air pollution is keeping it's impor tance with increasing cars everday many investigations dealing with decreasing the harmful emissions of exhaust gases expelled into atmosphere from cylinder at the end of cumbustion have being made. The limits for this harmful exhaust emissions one accepted in the many industralized countries. The existence of studies m this direction, also in our country during the last years is delight, in this study the way of reducing harmful emissions (CH,CO.Ncx) in the burnt gases of Otto engines using gas fuel is introduced as using filled with sepiolite mineral in exhaust pipe. | |
dc.description.abstract | ÖZET Günümüzde hava kirliliği sorunu trafikteki araçların sayısının gün geçtikçe fazlalaşmasıyla bir kat daha güncelliğini korumaktadır. Yanma olayı sonucu egzosdan dışarı atılan zararlı egzos gazı emisyonlarının azaltılması için pekçok çalışmalar yapılmıştır ve halen yapılmaktadır. Sanayileşmiş birçok ülkede egzos gazı içerisindeki zararlı emisyonlara sınır değerler konmuştur. Bu çalışmada benzinin yakıt olarak kullanıldığı oto motorlarında, egzos gazı içindeki zararlı emisyonların (CH,CO,Nox) egzos borusu içine doldurulan sepiolit ile azaltılması imkanları araştırılmıştır. SUMMARY At present, the problem of air pollution is keeping it's impor tance with increasing cars everday many investigations dealing with decreasing the harmful emissions of exhaust gases expelled into atmosphere from cylinder at the end of cumbustion have being made. The limits for this harmful exhaust emissions one accepted in the many industralized countries. The existence of studies m this direction, also in our country during the last years is delight, in this study the way of reducing harmful emissions (CH,CO.Ncx) in the burnt gases of Otto engines using gas fuel is introduced as using filled with sepiolite mineral in exhaust pipe. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Benzin motorlarında egzoz gazı emisyonlarının sepiolit kullanılarak iyileştirilmesi olanaklarının deneysel çalışmalarla araştırılması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Sepiolite | |
dc.subject.ytm | Sepiolite | |
dc.subject.ytm | Air pollution | |
dc.subject.ytm | Exhaust gases | |
dc.subject.ytm | Gasoline engines | |
dc.identifier.yokid | 23669 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 23669 | |
dc.description.pages | 38 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |