Halk masallarının çocuk eğitimindeki rolü (Kırgız halk masalları örneğinde)
dc.contributor.advisor | Korkmaz, Ramazan | |
dc.contributor.author | Ermekbaeva, Nurcamal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T12:46:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T12:46:15Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/590294 | |
dc.description.abstract | Halk Masallarının Çocuk Eğitimindeki Rolü (Kırgız Halk Masalları Örneğinde) başlıklı butez çalışmasıGiriş, Masal ve Masalların Çocuk Eğitimindeki Rolü ve Çocuğun Karakterindeki Özgüven Gelişiminde Masalların Rolü bölümlerinden oluşmaktadır.Giriş bölümünde tezin konusu, amacı, sınırlandırılması ve çalışmada uygulanan yöntemler hakkında bilgi verilmiştir. Masal ve Masalların Çocuk Eğitimindeki Rolübaşlıklı birinci bölümde ise masallar ve masalların çocuklar üzerindeki etkisi hakkında bilgi verilmiştir. Çocuğun Karakterindeki Özgüven Gelişiminde Masalların Rolü başlıklı ikinci bölümde de genel olarak doğaüstü motif ve temalar içeren masallardan örnekler verilmek suretiyleyirmi beş tane Kırgız halk masalı ele alınmıştır.Bu masallar JosephCampbell'in Kahramanın Sonsuz Yolculuğu adlı kitabındaki kahramanınınevdenayrılma-erginlenme-dönüş süreçlerine göre bölümlenerek evde ikamet etme ve kendini bireysel kişi olarak geliştirme, daha sonrahayat yolunu seçme zorunluluğu ve nihayetinde eve dönme aşamalarıylaincelenmiştir.Masallarda çocuğun kahramana özdeşleştiği düşünülerek, değerlerinin, özgüveninin ve mücadeleci kişiliğinin hangi aşamalardanasıl geliştiği ve bu gelişimin çocuğun kendisinde, çevresindekilerde ve nesnelerde yankılanan sonuçları değerlendirilmiştir. Masallarda yer alan sembol ve motifler yorumlanmıştır. Ek kısmında yirmi beş tane Kırgız halk masalının Türkiye Türkçesine aktarması verilmiştir. Çalışma, Sonuç ve Kaynakça kısımlarıyla son bulmaktadır. Anahtar Sözcükler: Çocuk, masal, Kırgız halk masalları,anne-baba, özgüven. | |
dc.description.abstract | This thesis titled, The Role of Folk Tales in Children's Education (Kyrgyz Folk Tales in example) consists of certain sections: Introduction,Tales and Folk Tales of the Children's Education and Role of Tales in Development of Self-Confidence in Children's Character.In the İntroduction part of the thesis is given about the methods used in the thesis, purpose, and limits.In the first chapter titled, Tales and Folk Tales of the Children's Education, is given information about the impact of tales on children. The second chaptertitled, Role of Tales in Development of Self-Confidence in Children's Character, contains motifs and themes of tales by giving examples of twenty-five Kyrgyz folk tales. This tales sectioned according to the stages; leaving home-initiation-returning to home, in the book Thousand Faces of Hero by Joseph Campbell. According to this processes there are investigated hero's journey in certain stages: Residence At Home And Individual Developing As A Person, Necessity Of Choosing The Path In Life, and eventually, Return To Home. Considering child's identification with the hero in the tales, there is investigated how and in which stages the child's values, self-confidence and combative personality are evaluated. And how this evolution occurred of the child itself, in those who around and the objects. The symbols and motifs in tales are commented. İn the appendix, is given transfer of twenty-five Kyrgyz folk tales to Turkey Turkish. The thesis ends with the Conclusion and Bibliography sections. Keywords: Child, tales, Kyrgyz folk tales, parents, self-confidence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Halk masallarının çocuk eğitimindeki rolü (Kırgız halk masalları örneğinde) | |
dc.title.alternative | The role of folk tales in children's education in (Example Kyrgyz folk tales ) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Tales | |
dc.subject.ytm | Folk tales | |
dc.subject.ytm | Turkish folk stories | |
dc.subject.ytm | Kyrgyz literature | |
dc.subject.ytm | Child education | |
dc.subject.ytm | Self confidence | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Symbols | |
dc.subject.ytm | Motifs | |
dc.identifier.yokid | 10046222 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ARDAHAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385682 | |
dc.description.pages | 205 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |