Oyun ve oyuncak kavramlarının tarihsel ve kültürel değişimine endüstriyel tasarım açısından bir bakış
dc.contributor.advisor | Gürsu, Hakan | |
dc.contributor.author | Ak, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T12:46:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T12:46:12Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2020-12-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/590265 | |
dc.description.abstract | Bu tezde insan dahil tüm hayvanların yaşam gereksinimlerinden birisi olanoyun ve oyuna dahil olan nesneler; oyuncaklar, oyun gereçleri ele alınmıştır. Birkültür nesnesi olan oyuncağın dünyadaki gelişim tarihi incelenmiş,Endüstriyelleşme ve Modernizmle birlikte değişen çocuk kavramı, oyuncağabakış irdelenmiştir.Doğanın sunduğu nesneler, elde yapılan zanaat ürünleri ve basit eşyalardanoluşan `yaratı nesnesi' olan oyuncağın; Endüstriyel Devrim sonrası çocuk içineğitici, yaratıcılığı geliştirici gibi yönleri düşünülmeye başlanan birer `ticaritüketim nesnesi' haline geldiği gösterilmiş, modernleşme süreci incelenmiştir.Gelişen bilgisayar teknolojisi ve dijital teknolojilerin modern oyuncaklaraetkisi ve değişen oyun anlayışı ele alınmış, bu değişim kültürel ve toplumsalaçıdan değerlendirilmiştir.Tezin amacı geçmişten günümüze çocuk ve toplum için ifade ettiğianlamlar değişen oyun ve oyuncak kavramlarının endüstriyel tasarım açısındanincelenmesidir.Anahtar Kelimeler: Oyun, Oyuncak, Modernleşme, Endüstriyelleşme, ÜrünTasarımı. | |
dc.description.abstract | In this thesis, play, one of the living necessities of all animals includinghumanbeings; appliances of play, toys, playthings are considered. History of toys,which are cultural objects of civilizations all over the world is surveyed; changingapproaches to toys and children by Industrialization and Modernism arediscussed.Modernism is mentioned by evaluating toys, which were things of nature,goods of daily life, products of craftmanship in other words `creation objects? ofyesterday that become `commercial consumption products? embodyingeducational, creativity improving aspects for children after Industrial Revolution.Change of `play? concept by developing computer and digital technologiesand their influences on modern toys are researched and interpreted from a culturaland historical perspective.The scope of this thesis is to look at social and cultural meanings of playand toys through time basis on industrial design.Keywords: Play, Toy, Modernism, Industrialization, Product Design. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Oyun ve oyuncak kavramlarının tarihsel ve kültürel değişimine endüstriyel tasarım açısından bir bakış | |
dc.title.alternative | A general look at historical and cultural change of play and toys basis on industrial design | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-02 | |
dc.contributor.department | Endüstriyel Sanatlar Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 155263 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 181600 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |