Show simple item record

dc.contributor.advisorGürsu, Hakan
dc.contributor.authorAk, Duygu
dc.date.accessioned2021-05-06T12:46:12Z
dc.date.available2021-05-06T12:46:12Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/590265
dc.description.abstractBu tezde insan dahil tüm hayvanların yaşam gereksinimlerinden birisi olanoyun ve oyuna dahil olan nesneler; oyuncaklar, oyun gereçleri ele alınmıştır. Birkültür nesnesi olan oyuncağın dünyadaki gelişim tarihi incelenmiş,Endüstriyelleşme ve Modernizmle birlikte değişen çocuk kavramı, oyuncağabakış irdelenmiştir.Doğanın sunduğu nesneler, elde yapılan zanaat ürünleri ve basit eşyalardanoluşan `yaratı nesnesi' olan oyuncağın; Endüstriyel Devrim sonrası çocuk içineğitici, yaratıcılığı geliştirici gibi yönleri düşünülmeye başlanan birer `ticaritüketim nesnesi' haline geldiği gösterilmiş, modernleşme süreci incelenmiştir.Gelişen bilgisayar teknolojisi ve dijital teknolojilerin modern oyuncaklaraetkisi ve değişen oyun anlayışı ele alınmış, bu değişim kültürel ve toplumsalaçıdan değerlendirilmiştir.Tezin amacı geçmişten günümüze çocuk ve toplum için ifade ettiğianlamlar değişen oyun ve oyuncak kavramlarının endüstriyel tasarım açısındanincelenmesidir.Anahtar Kelimeler: Oyun, Oyuncak, Modernleşme, Endüstriyelleşme, ÜrünTasarımı.
dc.description.abstractIn this thesis, play, one of the living necessities of all animals includinghumanbeings; appliances of play, toys, playthings are considered. History of toys,which are cultural objects of civilizations all over the world is surveyed; changingapproaches to toys and children by Industrialization and Modernism arediscussed.Modernism is mentioned by evaluating toys, which were things of nature,goods of daily life, products of craftmanship in other words `creation objects? ofyesterday that become `commercial consumption products? embodyingeducational, creativity improving aspects for children after Industrial Revolution.Change of `play? concept by developing computer and digital technologiesand their influences on modern toys are researched and interpreted from a culturaland historical perspective.The scope of this thesis is to look at social and cultural meanings of playand toys through time basis on industrial design.Keywords: Play, Toy, Modernism, Industrialization, Product Design.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleOyun ve oyuncak kavramlarının tarihsel ve kültürel değişimine endüstriyel tasarım açısından bir bakış
dc.title.alternativeA general look at historical and cultural change of play and toys basis on industrial design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-02
dc.contributor.departmentEndüstriyel Sanatlar Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid155263
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid181600
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess