Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay, Hüseyin
dc.contributor.authorSoyiç, Asli
dc.date.accessioned2021-05-06T12:45:09Z
dc.date.available2021-05-06T12:45:09Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/589853
dc.description.abstractBu tezde, doğrusal matris eşitsizlik tabanlı otomatik kontrol yaklaşımı ve bu yaklaşımın bir uygulaması olarak düşey ivme ölçümlü çeyrek araç modeli aktif süspansiyon sistemi tasarımı çalışılmıştır. Tasarım amaçları H_? performansı, H_2 performansı, zaman bölgesi kısıtları ve kapalı çevrim kutup alanındaki kısıtların bir karışımıdır. Tasarımı gerçekleştirebilmek için iki serbestlik dereceli çeyrek araç modelinin matematiksel ifadesi kullanılmış ve sistem beyaz gürültü yol girdisine göre tanımlanmıştır. Doğrusal matris eşitsizlik yaklaşımı ile geri beslemeli kontrolcü tasarımı yapılması amaçlanmıştır. Bu kontrolcünün süspansiyon ve tekerlek deformasyonunu istenilen değerlerde tutarken, yolcu konforunu sağlamak amacıyla düşey ivmeyi mümkün olduğu kadar küçültebilmesi gerekmektedir. MATLAB simülasyonları kullanılarak, aktif süspansiyon ve pasif süspansiyon sistemleri karşılaştırılması yapılmıştır. Önerilen yaklaşım, kısıtları verilen değerlerde tutarken mümkün olan en iyi yol konforunu sağlamaktadır.
dc.description.abstractIn this thesis, the linear matrix inequality approach to multiobjective synthesis of linear output-feedback controllers is investigated. Design objectives are a mixture of the H_? performance, H_2 performance, the time-domain constraints, and the constraints on the closed-loop pole locations. As an application of the LMI approach, the quarter-car model active suspension system design with vertical acceleration measurement is studied. Two degree of freedom quarter-car model is defined and parametrized to the white noise velocity road inputs. Multiobjective output feedback controller is designed in order to minimize the rms vertical acceleration for achieving better ride comfort while keeping the tire deflection rms gain and the suspension travel rms response below some given bounds. MATLAB simulations of active and passive suspension systems are compared. The proposed approach achieves best possible ride comfort while keeping the constrained variables within the given bounds.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleMultiobjective output feedback control via LMI optimization and quarter-car active suspension system
dc.title.alternativeDoğrusal matris eşitsizlik tabanlı otomatik kontrol ve çeyrek araç modeli aktif süspansiyon sistemine uygulanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektrik-Elektronik Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLinear matrix inequalities
dc.subject.ytmAutomatic control
dc.subject.ytmActive suspension
dc.identifier.yokid355300
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid256355
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess