Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzaslan, Nuray
dc.contributor.authorOral, Mutlu
dc.date.accessioned2021-05-06T12:42:56Z
dc.date.available2021-05-06T12:42:56Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/589258
dc.description.abstractTez içerisinde `mimari tasarım eğitimi` ve `mimarlık mesleği eğitimi` kavramlarının günümüz koşullarında ortaya çıkardığı melez eğitim biçimleri ele alınmıştır. Bu biçimlerin okunulabilir kılınması adına; 2011-2013 yılları arasında Bauhaus U (Almanya), Darmstadt TU (Almanya), Rheinmain U (Almanya), Brno TU (Çek Cumhuriyeti), Delft TU (Hollanda), Royal Danish GSA (Danimarka), İstanbul TÜ (İstanbul), Yıldız TÜ (İstanbul), Bilgi Ü (İstanbul), Orta Doğu TÜ (Ankara), Eskişehir Osmangazi Ü (Eskişehir), mimarlık bölümlerinde saha çalışmaları yapılmıştır. Saha çalışmaları sırasında 21 mimari tasarım eğitimcisiyle röportaj yapılmıştır. Röportaj metinleri `tematik analiz` yöntemi kullanılarak tezin kavramsal ve yöntemsel içeriğini oluşturmuştur. Anahtar Kelimeler: Mimari Tasarım Eğitimi, Mimarlık Mesleği Eğitimi, Mimarlık Okulları, Mimari Tasarım Eğitimcileri, Mimari Tasarım Öğrencileri, Tematik Analiz
dc.description.abstractThis thesis tackles the hybrid education forms, which are derived from the phenomena of `architectural design education` and `education of architectural profession`, in recent conditions. In an attempt to make these forms visible, field studies had been held, between the years 2011 and 2013 in the architecture departments of universities such as; Bauhaus U (Germany), Darmstadt TU (Germany), Rheinmain U (Germany), Brno TU (Czech Republic), Delft TU (the Netherlands), Royal Danish GSA (Denmark), Istanbul TU (Istanbul), Yıldız TU (Istanbul), Bilgi U (İstanbul), Orta Doğu TU (Ankara) and University of Eskişehir Osmangazi (Eskişehir). In these field studies, interviews had been conducted with 21 educators who study in the field of Architectural Design. Conceptual and methodological contents of the thesis had been based on the transcripts of these interviews using the method `thematic analysis`.Keywords: Architectural Design Education, Education of Architectural Profession, Architecture Schools, Architectural Design Educators, Architectural Design Students, Thematic Analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleGüncel mimari tasarım eğitimi yaklaşımlarına bir bakış
dc.title.alternativeA perspective on the current approaches of architectural design education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMimarlık Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10067906
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid386858
dc.description.pages330
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess