Show simple item record

dc.contributor.advisorTuzlukaya, Şule
dc.contributor.authorTata, Ashraf
dc.date.accessioned2020-12-03T16:42:17Z
dc.date.available2020-12-03T16:42:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/58895
dc.description.abstractZaman, insanların kontrol edemediği dış çevre değişkenlerinden biridir. Zamanı sağlayan veya geciktiren veya arttıran veya azaltan hiçkimse yoktur. Ancak, onu yönetmeyi başarabiliriz. Zaman yönetimi, çalışanların ihtiyaç duyulan kaynakları ve önceliklendirme tekniklerini kullanması yoluyla etkin bir şekilde kullanılmasını sağlayan idari sürecin kilit unsurlarından biridir. Bu çalışma, önemini, Türk üniversitelerindeki lisansüstü Libyalı öğrencilerinin zaman yönetimlerinin akademik performans üzerindeki etkisini araştırmadan almaktadır.Veri toplandıktan sonra sonucun analizi yapılmıştır. Analitik yaklaşım ve bu çalışmanın nicel araştırma özellikleri nedeniyle, toplanan verileri analiz etmek için SPSS yazılımı bilgisayar programı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın teorik ve deneysel bölümleri, Türk üniversitelerinde Libya lisansüstü öğrencilerinin zaman yönetiminin kapsamını ve Libya lisansüstü öğrencilerinin akademik performansı üzerindeki etkisini netleştirmektedir. Araştırma bulguları zaman yönetimi becerileri ile akademik performans arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermektedir.Anahtar Sözcükler: Zaman Yönetimi Becerileri, Akademik Performans, Libyalı Lisansüstü öğrenciler
dc.description.abstractTime is one of the variables of the external environment that people can not able to control it. There is no one who can provide or delay or increase or decrease the time. However, we can manage it. Time management is one of the key elements of an administrative process, which allows effective use of employees through the utilization of available resources as required and using prioritization techniques. This study takes its importance form title itself, which aims to study the impact of time management on academic performance with focusing on graduate Libyan students in Turkish universities as research samples. After the data collection, an analysis of the result has been taking place. Due to the analytical approach and quantitative research characteristics of this study, the SPSS software as computer program has been used to analyses the collected data. Theoretical and experimental parts of the research clarified the extent of time management and its effect on academic performance of Libyan graduate students in Turkish universities. Research finding shows that there is a positive relationship between the time management skills and academic performance.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe effect of time management skills on academicperformance: The case of Libyan graduate students in Turkish universities
dc.title.alternativeZaman yönetimi becerilerinin akademik performans üzerine etkisi: Türk üniversitelerinde Libyalı lisansüstü öğrencilerin durumu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-20
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmTime management
dc.subject.ytmManagerial skill
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmAcademic skills
dc.subject.ytmPostgraduation students
dc.subject.ytmLibya
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10241250
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATILIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546321
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess