Show simple item record

dc.contributor.advisorHüseyinli, Namık
dc.contributor.authorSultanov, Farhad
dc.date.accessioned2021-05-06T12:34:24Z
dc.date.available2021-05-06T12:34:24Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588770
dc.description.abstractGünümüzde işletmelerin kar elde etmek, rekabette öne geçmek ve pazara hâkim olmak gibi hedefler doğrultusunda pazarlama stratejileri uyguladıkları bilinmektedir. Bu stratejileri gerçekleştirmek isteyen firmalar çeşitli pazarlama faaliyetleri doğrultusunda her zaman müşterilerin ilk tercihleri olmaya çalışmaktadırlar. Bu amacı göz önünde bulunduran işletmeler pazarlama karması elemanları (4P) aracılığıyla onların memnuniyet düzeylerini artırmaya çaba sarf etmektedirler. Zira memnuniyet düzeyleri artan müşteriler onlara sunulan ürün ve hizmetleri her zaman tercih edeceklerdir. Bu doğrultuda pazarlama karmasının elemanlarının müşteri memnuniyeti üzerinde önemli etkilere sahip olduğu açıklanabilir. Azerbaycan Cumhuriyeti bağımsızlığını kazandığı 1990'lı yıllardan itibaren Türkiye Cumhuriyeti ile birçok alanlarda karşılıklı ticari ilişkilerini geliştirmiştir. Özellikle Türk tekstil ve hazır giyim sektörleri bu ticari ilişkilerde önemli yer tutmakta ve Türk firmaları bu ürünlerin ihracında sektörde gelişmiş ülkeler ile rekabet etmektedirler. Bu sektörlere yönelik Azerbaycan'a yapılan ticarette önemli paya sahip olan Türkiye, hem sunulan ürünler bakımından, hem de burada faaliyet gösteren Türk markaları bakımından ülke vatandaşları nezdinde rağbet görmektedir. Bu çalışmanın esas amacı, Azerbaycan vatandaşlarına göre Türkiye tekstil ve hazır giyim sektörlerinde pazarlama karması faaliyetlerinin, müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini ölçmektir. Ayrıca belirtilen sektörlere ilişkin ülkede faaliyet gösteren Türk menşeli markalara ve onların pazarladıkları ürünlere yönelik bakış açılarının değerlendirilmesi de hedeflenmektedir.Araştırmanın Azerbaycan pazarında yer alan Türk tekstil ve hazır giyim işletmelerinin çalışmada belirtilen pazarlama karmasına ilişkin unsurları dikkate alarak, müşteri memnuniyeti düzeylerini daha da arttırabilecekleri tahmin edilmektedir. Ayrıca, Azerbaycan'da bu sektörlere giriş yapmak isteyen ve mevcut dönemde faaliyette bulunan işletmelerin değer kazanmaları açısından faydalı olacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Pazarlama Karması, Müşteri Memnuniyeti, Türkiye Tekstil ve Hazır Giyim Sektörleri, Azerbaycan.
dc.description.abstractNowadays, it is known that companies use marketing strategies to make profits, to outstrip competitors and to dominate the market. Companies that want to implement these strategies, always try to be the first choice of customers in the direction of various marketing activities. With this in mind, businesses are making efforts to increase the level of satisfaction of participants in the marketing mix (4P). Customers with a growing level of satisfaction will always give preference to the products and services that they offer. In this respect, it can be explained that the elements of the marketing mix have a significant impact on customer satisfaction.The Republic of Azerbaijan has gained independence since 1990 in many areas of the Republic of Turkey has developed its mutual trade relations. Especially Turkish textile and clothing industries occupy an important place in these commercial relations, and Turkish companies compete with developed countries in the export of these products. Which has a significant share in trade with Turkey in Azerbaijan for these sectors, both from the point of view of the products offered, demand has acquired both in the eyes of the citizens of the country, in terms of showing where the activities of Turkish brands are.The main purpose of this study, Azerbaijani citizens on Turkey's textile and clothing industry in the marketing activities, to assess the impact on the degree of customer satisfaction. It also aims to assess the views of Turkish brands operating in the country related to the said sectors and the products they sell.It is estimated that Turkish textile and clothing companies in the Azerbaijani market of research will be able to increase the level of customer satisfaction, given the factors related to the marketing world outlined in the study. In addition, it is considered that enterprises that want to enter these sectors in Azerbaijan and are operating in the current period will be useful from the point of view of increasing.Key Words: Marketing Mix, Customer Satisfaction, Turkey Textile and Clothing Sectors, Azerbaijan.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAzerbaycan vatandaşları açısından Türkiye tekstil ve hazır giyim sektörlerinde pazarlama karmasının müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeIn terms of Azerbaijan citizens on Turkey textile and clothing sectors the impact of marketing mix on customer satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-01
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAzerbaijan
dc.subject.ytmAzerbaijan Turks
dc.subject.ytmTextile sector
dc.subject.ytmReady wear sector
dc.subject.ytmMarketing mix
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmTurkish made article
dc.subject.ytmInternational trade
dc.identifier.yokid10201941
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid510963
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess