Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Mehmet Özer
dc.contributor.authorPuntsagdorj, Naranjav
dc.date.accessioned2021-05-06T12:34:16Z
dc.date.available2021-05-06T12:34:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-03-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588738
dc.description.abstractCam icat edildiği günden bugüne kadar önemini yitirmeden insanların en önemli gereksinimlerinden biri olmaya devam etmektedir. Cam ürünler mekanların her köşesinin aydınlatılmasına yarayan pencerelerden evleri güzelleştiren aksesuarlara, araçların güvenle seyahat etmelerine imkan tanıyan camlardan gıdaların saklanmasında kullanılan kavanozlara kadar hem endüstriyel alanlarda hem de tüketimde kullanılmaya devam edilmektedir. Cam ambalaj ürünleri estetik acıdan, ürünü koruma açısından, ve insan sağlığı açısından tercih edilmektedir. Cam ürünlerin geri dönüşümünün mümkün olmaları nedeniyle çevreyi kirletmediklerinden dolayı bir başka tercih nedenidir. Günümüzde iş hayatı insanların daha az zamanda daha fazla iş yapmalarını gerektirmektedir. İnsanlar işe gitmek için sabah kalkar kalmaz çay ya da su içmeden yola çıkmaktadır ve herhangi bir perakende satış noktasından plastik veya karton bardakta çay yada kahve tüketimleri çoğalmaya başlamıştır. Plastik veya karton bardak tercihinin bir taraftan kendilerine diğer taraftan doğaya verdiği zarar ölçülemez.Uluslararası ticarete konu olan gıda ürünlerinin birçoğu cam ambalajlar ile satılmaktadır. Bir şişe şarap ihraç edildiği zaman sadece şarap değil aynı zaman da cam ambalaj da ihraç edilmektedir. Cam ambalaj içerisinde satılan gıda ürünlerini üreten bir veya birkaç üretici için ambalaj üretimi birçok cam üreticisi için ana faaliyet konusunu oluşturmaktadır. Bu yüksek lisans tez çalışmasının amacı Türkiye'de yaşamakta olan insanların günlük kahve tüketimlerinde cam bardak tercihleri ve buna sebep olan etkenleri araştırmaktır.Çalışma cam sektörü, cam sektörünün yapısal ve ekonomik özellikleri, ambalaj kavramı, dünya cam sektörü genel durumu, Türkiye'de cam ambalaj, tüketici davranışı kavramı ve araştırmanın yöntemi olmak üzere yedi bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın sonuç bölümünde araştırma bulgularına göre tüketicilerin cam ambalajda kahve satın alımlarına etki eden etmenler tartışılmıştır.
dc.description.abstractGlass continues to be one of the most important requirements in people's lives without losing its importance since the day it was invented. Glass products continue to be used in both industry and consumption, from windows for illuminating every corner of the spaces to accessories in homes, glass windows that allow vehicles to travel safely to jars used for storing food. Glass packaging products are preferred in terms of aesthetics, conservation, and health benefits. Another reason to prefer glass products is that they do not pollute the environment as they are recyclable. Today, business life requires people to do more work in less time. As soon as people get up in the morning, they leave without drinking tea or water, and consumption tendency of tea or coffee in plastic or cardboard cups is growing at any retail outlets. On the other hand, the harmful effects of plastic or cardboard cups to nature is invaluable.Most of the internationally traded food products are sold in glass packages. When a bottle of wine is exported, not only the wine is exported but also the glass packaging. Producing glass package for one or two producers of food products is the main activity of many glass manufacturers. The purpose of this study is to research consumers' preferences of coffee consumption in glass cups and the factors having effect in Turkey.The study involves seven chapters; glass sector, structural and economic characteristics of the glass industry, the packaging concept, the general state of the world glass industry, glass packaging in Turkey, the consumer behavior concept and methods of research. In the conclusion part of the study, the factors affecting the consumers' purchase of coffee in glass packaging were discussed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKahve tüketiminde cam ambalaj kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-17
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCoffee
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.subject.ytmGlass
dc.subject.ytmGlass packaging
dc.subject.ytmPackaging
dc.subject.ytmGlass sector
dc.identifier.yokid10262583
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid569667
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess