Show simple item record

dc.contributor.advisorSönmeztürk Bolatan, Gülin İdil
dc.contributor.authorAlparslan, Sakine Ayça
dc.date.accessioned2021-05-06T12:34:09Z
dc.date.available2021-05-06T12:34:09Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588725
dc.description.abstractGloballeşen dünya ve gelişen teknoloji ile beraber insanların her şeyden olduğugibi tükettikleri ürünlerden de beklentileri maksimum düzeye ulaşmıştır. Birçoksektörde olduğu gibi yazılım sektöründe de artan müşteri beklentileri daha kapsamlı vehacimsel olarak da büyük yazılımların geliştirilmesine sebep olmuştur.Yazılım projelerindeki bu büyüme 20. yüzyılın son çeyreğinde yazılım kriziboyutuna varacak biçimde kalite sorununu doğurmuştur. Artan ivmeyle değişenteknoloji, kıtalar arası ticaret sınırlamaları, ürün güvenilirliğindeki artan riskler, yasalyükümlülükler, artan maliyetler, artan müşteri istekleri gibi birçok faktör yazılımsektöründe de çeşitli önlemlerin alınmasını gerekli kılmıştır. Olumsuz koşullarkarşısında direnç kazanmak ve avantaj elde etmek adına kalite kavramı yazılımsektöründe de önem kazanmaya başlamıştır. 1980'li yılların ortalarına doğru başlayıpgünümüze kadar gelen yazılımda kalite sertifikasyon süreci çalışmaları ile yüksekverimde ve beklenen kalitede yazılım geliştirilerek değeri yüksek ürün ortaya çıkarımısağlanmaya çalışılmaktadır.Bu tez çalışmasında yazılım geliştirmede etkili olan faktörler incelenerek kaliteve süreç konuları detaylandırılmıştır. Bu sayede yazılım sektöründe faaliyet gösterenfirmalara kalite odaklı ürün geliştirmede süreç yönetiminin önemi ve kaliteninsağlanabilmesi için uygulanmış ve uygulanmaya devam eden önemli yöntemler,modeller gösterilerek CMMI yetenek olgunluk modeli detaylı olarak ele alınmıştır.Bu bağlamda CMMI 3. olgunluk seviyesinde yetkinliği ölçecek bir envantersunulmuş ve sektörde faaliyet gösteren firmalara uygulanarak geçerliliği sınanmıştır.Ayrıca envanterin uygulandığı firmalardan biri ile derinlemesine mülakat tekniği ile yüzyüze görüşme yapılarak sertifikasyon edinim sürecinde yaşadıkları deneyimler vesonrasında sağladıkları faydalar benzer hazırlıklarda bulunan firmalara örnek olmasıadına incelenmiştir.
dc.description.abstractWith globalizing world and developing technology the level of expectation fromthe products that consumed by people like everything else has reached to maximum. Asin many other sectors increasing customer expectations in software industry has led todevelopment of larger and voluminous software. This growth in software projects hascreated a quality problem, as it reached the software crisis, in the last quarter of the 20thcentury. Many factors such as increased technology, changing trade restriction; risingcosts, increased customer demand etc. have necessitated various measures in thesoftware sector. To gain resistance and acquire advantage in adverse conditions, theconcept of quality has begun to get importance all of sectors also in the software sector.Starting from the middle of 1980s to the end of the nowadays, high quality softwareproducts was produced via proses of quality maturity certification and qualitymanagement.In this thesis the factors that affect the software development are examined andthe quality and process issues are detailed. In this thesis regard, CMMI capability modelhas been dealt with in detail by demonstrating the important methods and models thathave been implemented in order to ensure the quality and quality of processmanagement without developing quality oriented products.In this context an inventory that will measure competence at the level of CMMI3 maturity was presented and then its validity was tested by applying to companiesoperating in the sector. In addition we interviewed one of the firms where the inventorywas applied by way of face to face interviews with the in depth interview technique.The experience they had during the certifications acquisition process and the benefitsthey provided afterwards were examined in order to be an example of the firms thatwanted to prepare similar quality management process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCMMI ile yazılım süreçlerinin iyileştirilmesi ve yazılım şirketlerinin CMMI 3 seviyesine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe improvement of software prosess with CMMI and evaluation of software companies according to CMMI 3
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10155393
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid465925
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineİşletme Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess