Show simple item record

dc.contributor.advisorYaşar, Nedret
dc.contributor.advisorBayburtlu, Çimen
dc.contributor.authorBeyazşekeroğlu, Seval
dc.date.accessioned2021-05-06T12:27:02Z
dc.date.available2021-05-06T12:27:02Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-09-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588706
dc.description.abstractTasarımın tarihi, insanlığın uygarlık tarihiyle eşittir. Modern anlamda, endüstriyel-seri üretilebilir tasarım ve mücevher tasarımının başlangıcı ise sanayi devrimi ile olmuştur. Günümüzde, tasarım ve mücevher tasarımının çok etkin bir alan olarak piyasalarda yerini aldığı görülmektedir. Mücevher tasarımının kuyumculuk sektörüne ve markalaşmaya katkıları, kabul edilmesi gereken bir gerçeklik olarak ortaya çıkmaktadır.Mücevher tasarımının markalaşmaya ve kuyumculuk sektörüne etkilerinin anlatıldığı bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Tasarımın ve mücevher tasarımının tarihini ve çağlar boyu tasarımın yaratılış sürecinin ardındaki motivasyonların incelendiği birinci bölümün ardından, iyi bir tasarım ekibinin özellikleri ile mücevher tasarımı ve koleksiyonların nasıl oluşturulduğunun anlatıldığı teknik bölüm yer almaktadır. Çalışma, markalaşma kavramının detaylı olarak irdelendiği ve mücevher tasarımının markalaşmayla olan ilişkisinin anlatıldığı üçüncü bölümle devam etmektedir. Dünya ve Türkiye Kuyumculuk Sektöründeki gelişmelere ve sorunlara yer verilen dördüncü bölümden sonra yine dünyadan ve Türkiye'den, tasarımla markalaşmayı başarmış firma hikâyelerine örnekler verilerek araştırma sonlandırılmıştır.Bu çalışma kapsamında, firmaların tasarım birimlerine yatırım yapmalarının gerekliliği vurgulanmış ve bunun markalaşma adına sağlayacağı kazanımlar ve kuyumculuk sektörünün gelişimine olan katkıları araştırma konusu olarak ağırlık kazanmıştır.
dc.description.abstractThe history of design is equal to the history of civilization. The beginning of design and jewelry design in modern sense, has come with the İndustrial Revolution. Today, design have taken place on the market as a very effective field. The contribution of the jewelry design to the jewelry sector and branding is a reality to be accepted.This study which we talk about the effects of jewelry design on branding and jewelry sector, consists of five parts. Following the first chapter of the history of design and jewelry design and the motivations behind the creation, there is a technical section that describes the characteristics of a good design team and how are made jewelry design and collections. Our work has continued with the third chapter which discusses the concept of branding in detail and the relationship of jewelry design to branding. After the fourth section, we have included the developments and problems in the jewelry sector of the world and Turkey and our work has been terminated by giving examples from the world and the Turkey to the company stories that have succeeded in design and branding.Within the scope of our work, the necessity of investing in the design units of the companies and the contributions that it provides for the branding and the contributions to the development of the jewelry sector have been investigated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEl Sanatlarıtr_TR
dc.subjectCraftsen_US
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıtr_TR
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMücevher tasarımının markalaşma ve kuyumculuk sektörüne etkileri
dc.title.alternativeThe effects of jewelry design on brand and jewelry sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-20
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmJewellery enterprise
dc.subject.ytmBranding
dc.subject.ytmJewel
dc.subject.ytmJewel sector
dc.subject.ytmJewel design
dc.subject.ytmJewellerys
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmJewellery design
dc.subject.ytmJewellery
dc.identifier.yokid10165211
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470599
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineSanat ve Tasarım Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess