Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiçek, Mehmet
dc.contributor.authorOthman, Mahmood Waleed
dc.date.accessioned2021-05-06T12:26:57Z
dc.date.available2021-05-06T12:26:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588689
dc.description.abstractBu araştırma, eğitimin çalışanların performansı üzerindeki rolünü belirlemeyi amaçlamıştır. Vaka çalışması 2018-2019 yıllarında Bağdat Bankası'nda (Irak) yürütülmüştür. Araştırmanın yapılmasındaki çıkış noktası, çalışanlar tarafından alınan eğitimin çıktılarından çalışanların tam olarak faydalanamaması ve çalışanların performansının değerlendirilmesinin modern değerlendirme yöntemlerine göre uygun bir şekilde yapılamaması ve bunun sonucunda da çalışanların performanslarının ve morallerinin olumsuz bir şekilde etkilenmesi olmuştur. Araştırma aşağıdaki hipotezleri test etmiştir: Bağdat Bankası'ndaki eğitim yöntemleri ile personel performansı arasında istatistiksel olarak önemli bir ilişki bulunmaktadır, Bağdat Bankası'ndaki eğitim programları ve personel performansı arasında istatistiksel olarak önemli bir ilişki bulunmaktadır ve Bağdat Bankası'ndaki eğitim ihtiyaçları ve personel performansı arasında istatistiksel olarak önemli bir ilişki bulunmaktadır. Araştırma örneği her iki şubedeki tüm banka çalışanları için kapsamlı olmuştur. Araştırmanın odaklandığı bu soruna dayanılarak aşağıdaki yöntemler kullanılmıştır: araştırmanın konusuna ilişkin olguları birleştiren ve konu hakkında daha önceden yapılan diğer çalışmaları sunan tarihsel yaklaşım, olgu ve değişkenleri tanımlayan betimleyici yaklaşım, verileri analiz etmek, sınıflandırmak ve yorumlamak için istatistiksel metodoloji ve istatistiksel yöntemler. Çalışmada elde edilen sonuçlarını analiz etmek için Sosyal Bilimler için İstatistiksel Paketler (SPSS) programı kullanılmıştır. Çalışmamızın sonuçları, eğitim yöntemleri ile çalışanların performansı arasında pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Buna ek olarak, çalışanların performansı ile eğitim programları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu ve son olarak eğitim programları ile Bağdat Bankası çalışanlarının performansı arasında istatistiksel olarak önemli bir ilişki bulunduğu ortaya konulmuştur. Araştırmamız sayesinde, iç eğitim ortamını ve çalışma alanını planlamaya dikkat ederek, eğitim fikrinin tamamlanmasını sağlamak için tüm eğitim yöntemlerinin personele tanıtılarak eğitim kültürünün yayılmasını da içeren çeşitli öneriler ortaya koyulmuştur.Anahtar Sözcükler: Eğitim, Çalışan Performansı, Eğitim Yöntemleri, Eğitim İhtiyaçları ve Eğitim.
dc.description.abstractThis research intended to recognize the role of training on the performance of employees. The case study was at Baghdad Bank (Iraq) during the period 2018-2019. The research problem was that the training received by the employees did not fully benefit from its outputs and that the evaluation of the employees' performance is not done properly and is in line with the modern methods of evaluation, which negatively touches the performance and morale of the employees, the research has tested the following hypotheses : there is a statistically important relationship between training methods and the staff performance in Baghdad bank, there is a statistically important relationship between training programs and the staff performance in Baghdad Bank and there is a statistically significant relationship between training need and the staff performance in Baghdad Bank. The research sample was comprehensive for all bank employees in both branches. Based on this problem, the following syllabuses were used: the historical approach: to consolidate the phenomenon of the subject of the study and to present the previous studies, descriptive approach: to describe the phenomenon and its variants, statistical methodology and statistical methods to analyze, classify and interpret data. We have use the Statistical Packages for Social Science (SPSS) in order analyze the study results. Our study results clarified that there is a positive relationship between training methods and performance of employees. In addition, there is statistical significant relationship between performance of employees and training programs and finally, there is a statistically relationship between Training programs and performance of Baghdad Bank employees. Through our research, we reached into several recommendations including propagation the training culture by introducing staff to all training methods so that the idea of training is complete, taking into consideration the internal work environment and attention to planning the workspace.Keywords: Training, Employees Performance, Training Methods, Training Needs and Training Programs.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe role of training on the employee performance
dc.title.alternativeEğitimin çalışanların performansını üzerindeki rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-28
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmBank employees
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmIraq
dc.subject.ytmIn service training
dc.identifier.yokid10256623
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555149
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess