Show simple item record

dc.contributor.advisorTekelioğlu, Mehmet Gürel
dc.contributor.authorKaya, Özge
dc.date.accessioned2021-05-06T12:26:54Z
dc.date.available2021-05-06T12:26:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588677
dc.description.abstractGünümüzde, iletişim ve telekomünikasyon teknolojilerinde yaşanan gelişmeler hayatımızın hemen her alanında büyük kolaylıklar sağlarken alışveriş kavramında da önemli değişikliklere kapı açmıştır. Geleneksel ticaret olarak adlandırılan, mağazadan yapılan fiziksel alışveriş yerini elektronik ticaret olarak adlandırılan, sipariş ve ödeme işlemlerinin dijital ortamda yapıldığı alışverişe bırakmaktadır. Son yıllarda teknolojik cihaz ve yazılım alanında yaşanan önemli gelişmeler e-ticaret ve lojistik sektöründe büyük kolaylıklar sağlarken aynı zamanda bu sektörlerin hızlı büyümesine de katkı sağlamıştır. İnternet, teknolojik yazılımlar ve cep telefonlarında kaydedilen yenilikler sayesinde insanlar oturdukları yerden hatta seyahat ederken bile alışveriş yapabilme kolaylığına kavuşmuşlardır.İnternet ortamında alışveriş yapan tüketicilerin şikayetlerinin sayıca artması ise her iki sektörü de olumsuz yönde etkilemektedir. Her ne kadar lojistik sektöründe geçmiş yıllara oranla gelişim sağlanmış olsa da e-ticaretin yaptığı sıçramaya ayak uyduramadığını, yaşanan problemlerden ve tüketici şikayetlerinden anlamak mümkündür.Bu çalışma, internet ortamında hizmet veren sanal mağazaların yoğun talebini karşılamakta zorlanan kargo firmalarının problemlerini tespit etmek ve çözüm önerileri sunmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda 2001 yılından günümüze müşteri şikayetleri incelenmiş, bu konuda yapılan çalışmalarda tespit edilen sorunlar irdelenmiş, anket çalışması yapılmıştır. Müşteri şikayetleri ile anket çalışması regresyon analizi yapılarak karşılaştırılmıştır. Yapılan inceleme sonucunda, elektronik ticaret ve lojistik firmaları arasında yaşanan problemlerin bazılarının yıllardır çözülememiş sorunlar olduğu bazı sorunların ise son birkaç yıl içerisinde ortaya çıktığı tespit edilmiştir. Geçmiş yıllarda e-ticaret firmalarının kargo firmalarından talebi küçük paketlere sığabilecek materyallerden ibaret iken günümüzde buzdolabı ya da oturma grupları gibi ağırlık veya hacimleri dikkate alınmaksızın her tür malzemeyi taşıttırma talepleri olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sanal Mağaza, E-Ticaret, Lojistik, İnternetten Pazarlama, Müşteri Şikayetleri, Regresyon.
dc.description.abstractNowadays, as the developments in communication and telecommunication provide huge help in every aspect of our life, they also paved the way for a change in the concept of shopping. The traditional trade, which we do in the shops has been replaced by something called electronic trade, in which orders and payments are carried out in electronic environment. In the last few decades while the important developments in technological devices and software provide great help in e-trade and logistics, they also helped these sectors grow rapidly. Thanks to the developments in internet, technological software and cellphones, people have the chance to shop in their living rooms even on the move.The complaints of the consumers who shop on the internet have been increasing and this effects both sectors negatively. Although logistics sector has improved compared to the previous years, it still cannot keep up with the leap of e-trade. This can be easily understood in the problems and consumer complaints.This study has been done to determine the problems of the cargo companies which have a hard time to meet the high demand from the virtual shops working on the internet and to find solutions for these problems. For this end the consumer complaints since 2001 have been analyzed, the problems which were found on this subject in other researches have been examined and a questionnaire have been prepared. Customer complaints and questionnaire have been compared through regression analysis. As a result of the study, it is found out that some of problems between the electronic trade and logistics companies could not be solved for years but some of the problems have appeared in the last few years. It is discovered that in the past e-trade companies' demands consisted of the items in small boxes but today these demands go up from refrigerators and living room furniture to any item without considering the weight or volume.Keywords: Virtual Shops, E-trade, Logistics, Internet Marketing, Customer Complaints, Regressionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLojistik sektöründe online şikayet analizi: E-ticaret örneği
dc.title.alternativeOnline complaint analysis in the logistics sector: E-commerce example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmComplaint
dc.subject.ytmComplain handling
dc.subject.ytmLogistics
dc.subject.ytmLogistic sector
dc.subject.ytmOnline
dc.subject.ytmOnline shopping
dc.subject.ytmCustomer complaints
dc.subject.ytmConsumer complaints
dc.subject.ytmElectronic complaint
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.identifier.yokid10251026
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550826
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess