Show simple item record

dc.contributor.advisorGegez, Ahmet Ercan
dc.contributor.authorAbro, Abdul Wahid
dc.date.accessioned2021-05-06T12:26:50Z
dc.date.available2021-05-06T12:26:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588663
dc.description.abstractSosyal medya platformlarının ortaya çıkması, şirketlerin tüketicileri aynı anda satın alma niyetlerini teşvik etmek ve tüketicilerin katılımını artırmak için kitlelere ürün veya hizmet pazarlamak için bir araç sağlamıştır. Bu amaçla, araştırmanın amacı, sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin, tüketici katılımının aracılık edici etkisini bularak satın alma niyetleri üzerindeki rolünü incelemektedir. Malezya moda endüstrisi örneği araştırmayı yürütmek için alındı. Araştırma için nicel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Araştırmanın hedeflenenleri Malezya, Kuala Lumpur'da yaşayan tüketicilerdir. 160 kişi örnek boyut için seçildi. Araştırmanın veri toplanması için kendi kendine yönetilen bir anket araştırma aracı olarak alınmıştır. Araştırma sorularını yanıtlamak için tanımlayıcı analiz, güvenilirlik analizi, regresyon analizi ve aracılık analizi gibi farklı istatistiksel testler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçları, tüketici katılımının sosyal medya pazarlama faaliyetleri ile Malezya moda markalarını satın alma niyetleri arasındaki ilişki üzerinde arabuluculuk etkisi olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractThe emergence of social media platforms has provided a mean to the companies to market the products or service to the masses for inducing the consumers purchase intentions at the same time, increasing the consumer engagement. For this purpose, the motive of the study is to examine the role of social media marketing activities on intentions to purchase by finding out the mediating effect of consumer engagement. A case of fashion industry of Malaysia is taken to carry out the research. Quantitative research method was carried out for the study. The targeted respondents of the study are consumers living in Kuala Lumpur, Malaysia. A sample size of 160 is selected. A self-administered questionnaire is taken as a research instrument for data collection of the study. Different statistical tests such as descriptive analysis, reliability analysis, regression analysis and mediation analysis are carried out to answer the research questions. The results of the research show that consumer engagement has a mediating effect on the relationship between social media marketing activities and intentions to purchase of fashion brands of Malaysia.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe impact of social network marketing activities on consumers intention to purchase in Malaysia, with the mediation effect of consumer engagement
dc.title.alternativeSosyal medya pazarlama faaliyetleri ve tüketici katılımının Malezyadaki satın alma niyetine sahip tüketicilerin üzerindeki aracılık etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-11
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmMalaysia
dc.identifier.yokid10255925
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid551886
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess