Masal kitapları illüstrasyonlarına analitik yaklaşım
dc.contributor.advisor | Bozdağ, Lütfiye | |
dc.contributor.author | Bozdoğan, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T12:26:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T12:26:48Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588652 | |
dc.description.abstract | Kitap illüstrasyonlarının sadece estetik kaygılar barındırması beklenemez. Çocuk için tasarlanan kitapların aynı zamanda çocuğun gelişimini, yaşını, ilgisini dikkate alması gerekir. Bu tez masal kitaplarındaki illüstrasyonları ele alan bir araştırmayı kapsamaktadır. İllüstrasyon kavramı açıklandıktan sonra seçilen bazı masal kitaplarındaki illüstrasyonların genel özellikleri üzerinde durulmuş, masal kitaplarındaki illüstrasyonların teknikleri üzerine bir inceleme yapılmıştır. Tezin İkinci bölümünde bazı masal kitabı illüstrasyonları teknik ve içerik açıdan değerlendirilmiştir. Seçilen bazı masal kitaplarının çocuklar üzerindeki etkisi, illüstrasyonların çocukların hayal dünyasını ve duygu durumlarını nasıl etkilediği konusu ele alınarak, yapılan eleştirilere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde masal kitapları illüstrasyonlarına analitik bir yaklaşım sergilenmiş masal kitapları illüstrasyonlarının popüler kültür açısından etkileri ele alınmıştır. Masallar çocukların hayatlarında vazgeçilmez bir yer tutar. Kişilik oluşumlarına yardımcı olduğu duygu durum gelişimi ve algı psikolojisinde de önemli bir rol oynar. Popüler kültürdeki masallara bakıldığında, masalların sadece çocuk üzerindeki etkisi değil aynı zamanda yetişkinlerce de anlaşılması o toplumun sağlıklı olduğunu ve gelişmişliğini göstermektedir. Masallar ve illüstrasyonlar çocuğun görsel eğitiminde kişiliğinin biçimlenmeye başladığı dönemlerde önemlidir. Bu konuda yapılan araştırmalar; masalların eğitim öğretim dönemlerindeki çocuklarda kişilik oluşumunu, sosyal becerilerini, yaşamsal faaliyetlerini, iletişim yönlerini geliştirdiğini gözlemlenmiştir. Ancak masal kitaplarında çizilen illüstrasyonlar ve seçilen karakterlere dikkat edilmezse çocuklara zarar verebilir. Çocukların idol olarak benimsediği, doğrusunu, yanlışını sorgulayamadığı karakterler psikolojilerini olumsuz etkileyip, karakterlerinde travmalar yaşatabilir. Bu nedenle masal kitaplarına ayrı bir özen gösterilmesi ve eleştirel bakış süzgecinden geçirilmelidir. Bu tez masal kitapları illüstrasyonlarını popüler kültür çerçevesinde ele alınıp eleştirel bir yaklaşım getirmesini sağlamıştır. | |
dc.description.abstract | The illustrations in child are explanatory and also it decorates the books. It is not only expected from them to carry aesthetic concern, the books that are designed for children also should care about children's improvement, age and interest. This thesis includes the survey that deal with tale books illustrations. Tale books which are chosen after explaining the concept of illustration, focused on general features of illustrations. They examined the technics of them in the second part of the thesis, same tale books illustrations are evaluated from the nicely and contextual aspects.It contains critism that are handled with the affect of some chosen tale books on children and how does it affect the children's dream world and emotional mand. In the third part analytical approach is displayed with aspect of popular culture about illustrations.Thanks to tale books, a child meets different characters and socialize. A child knows his/her environment with tales which have pictures and has knowledge about his/her culture and life.Each society has its own tales. They convey their own geographic culture and events and combine them.Tales have unforgettable, extensive place in child's life. It helps the accurrance of sense, situation improving and apprehension psychology. When we look popular culture's tales we see not only that tales have effects of children but also it is understood by adults. It shows that this society is healty and developed. Tales and illustrations are important in child's visual education and for the period which shapes personality. Surways about this subject shows that tales improve personality for mation, social skills, vital activities and way of communication in school age.On the other hand, unless illustrations and chacters are chosen carelessly, it may damages children. Characters, that are adopted as an idol, cannot be questions if it is right or wrong by children, has negative effects on their psychology. It causes personality travma. So, we should pay attention to the tale books and we should evaluate them with critical thinking. This thesis provides analytical approach for the illustrations of tale book with the frame of popular culture. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Masal kitapları illüstrasyonlarına analitik yaklaşım | |
dc.title.alternative | Analytical apporoach to fairy tale illustration | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-18 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Art tale | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Tales | |
dc.subject.ytm | Illustration | |
dc.subject.ytm | Illustrative illustration | |
dc.subject.ytm | Graphic arts | |
dc.subject.ytm | Popular culture | |
dc.identifier.yokid | 10263649 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 558916 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |