Resim sanatında sembolik anlayış
dc.contributor.advisor | Yaşar, Nedret | |
dc.contributor.author | Demirdöğen, Erdem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T12:26:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T12:26:43Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588630 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma sembol kavramının resimde nasıl var olduğu ve nasıl kullanıldığı sorunsalından yola çıkılarak oluşturulmuştur. Bu araştırmanın içeriği oluşturulurken hem sembol kavramı hem de resimde kullanımı üzerinde durulmuştur. Bu aşamada ilk olarak sembol kavramı ve sonrasında algı ve nesne ile ilişkisi ele alınmıştır. Sembolizmde sembolün nasıl kullanıldığı ve bu akım dışında yer alan çalışmalarda sembolün nasıl ve ne şekilde kullanıldığı araştırılmıştır. Bu araştırma özellikle son bölümde resim sanatında bulunan sembollerin anlamları ile birlikte hangi sınıfta değerlendirilmeleri gerektiğini de açıklamıştır. Buna göre semboller; geleneksel, rastlantısal ya da evrensel olarak resim sanatında görülürler. Bütün çalışma ile varılan sonuçta sembol kullanımının bir akım içinde kalmadığı ve semboller sınıflandırıldıklarında resimde anlaşılmalarının daha kolay olduğu görülmüştür. Bununla birlikte sembolün resmi etkilediği ve resmin genel unsurlarının sembolün anlamını güçlendirdiği anlaşılmıştır. Bu durum bir resmin doğru okunmasına katkı sunmuştur. Bununla birlikte bu araştırma resim sanatında sembole neden ihtiyaç duyulduğunun da cevabıdır. | |
dc.description.abstract | This study is based on the idea of how the symbol concept is used in painting and how it is used. While creating this, both the content of the of the concept of symbol and its use in the painting were emphasized. At this stage, firstly, the concept of symbol and then its relationship with perception and object were investigated. İn this study, how the symbol is used in symbolism and in what studies the symbol is used in this current tooth has been investigated. Accordingly, symbols; they are seen in traditional, random and universal painting. As a result of the whole study, it has been seen that the use of symbols does not remain in a stream and it is easier to understand the symbols when they are classifield. However, this research is the answer to why painting is needed in painting. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Resim sanatında sembolik anlayış | |
dc.title.alternative | Symbolic understanding in painting art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-05 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10293168 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 588570 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |