Show simple item record

dc.contributor.advisorYaşar, Nedret
dc.contributor.authorDemirdöğen, Erdem
dc.date.accessioned2021-05-06T12:26:43Z
dc.date.available2021-05-06T12:26:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588630
dc.description.abstractBu çalışma sembol kavramının resimde nasıl var olduğu ve nasıl kullanıldığı sorunsalından yola çıkılarak oluşturulmuştur. Bu araştırmanın içeriği oluşturulurken hem sembol kavramı hem de resimde kullanımı üzerinde durulmuştur. Bu aşamada ilk olarak sembol kavramı ve sonrasında algı ve nesne ile ilişkisi ele alınmıştır. Sembolizmde sembolün nasıl kullanıldığı ve bu akım dışında yer alan çalışmalarda sembolün nasıl ve ne şekilde kullanıldığı araştırılmıştır. Bu araştırma özellikle son bölümde resim sanatında bulunan sembollerin anlamları ile birlikte hangi sınıfta değerlendirilmeleri gerektiğini de açıklamıştır. Buna göre semboller; geleneksel, rastlantısal ya da evrensel olarak resim sanatında görülürler. Bütün çalışma ile varılan sonuçta sembol kullanımının bir akım içinde kalmadığı ve semboller sınıflandırıldıklarında resimde anlaşılmalarının daha kolay olduğu görülmüştür. Bununla birlikte sembolün resmi etkilediği ve resmin genel unsurlarının sembolün anlamını güçlendirdiği anlaşılmıştır. Bu durum bir resmin doğru okunmasına katkı sunmuştur. Bununla birlikte bu araştırma resim sanatında sembole neden ihtiyaç duyulduğunun da cevabıdır.
dc.description.abstractThis study is based on the idea of how the symbol concept is used in painting and how it is used. While creating this, both the content of the of the concept of symbol and its use in the painting were emphasized. At this stage, firstly, the concept of symbol and then its relationship with perception and object were investigated. İn this study, how the symbol is used in symbolism and in what studies the symbol is used in this current tooth has been investigated. Accordingly, symbols; they are seen in traditional, random and universal painting. As a result of the whole study, it has been seen that the use of symbols does not remain in a stream and it is easier to understand the symbols when they are classifield. However, this research is the answer to why painting is needed in painting.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleResim sanatında sembolik anlayış
dc.title.alternativeSymbolic understanding in painting art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid10293168
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588570
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess