Show simple item record

dc.contributor.advisorGegez, Ahmet Ercan
dc.contributor.authorŞenocak, Buse Tebessüm
dc.date.accessioned2021-05-06T12:26:39Z
dc.date.available2021-05-06T12:26:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588617
dc.description.abstractÖğrenciler hangi üniversiteye gideceklerine karar verirken çoğunlukla isim yapmış yani marka olmuş üniversiteleri tercih ederler. Prestijli bir okuldan mezun olmak, kaliteli bir iş bulmak, kaliteli bir eğitim almak gibi avantajlar sağlar. İşveren markası itibarı üniversiteler bağlamında bakıldığında stratejik bir yönetim konusu haline gelmiştir. Bu nedenle öğrenci ile üniversite arasında bir uyum yaratmak üzere öğrenci seçme süreçleri uygulayan prestijli üniversitelere talep daha fazladır. Son yıllarda öğrencileri çekmek için üniversiteler arasındaki rekabet şiddetlenmiştir. Kurumlar sadece kaydolan öğrenci sayısı ile değil, işveren marka itibarını arttıracak başarılı öğrencileri kazanmakla da ilgilenmektedir. İşveren markası ve akademik itibar, üniversitelerin en iyi ve en parlak öğrencileri almada kilit faktörüdür.Bu çalışmada bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin eğitim hayatlarına devam ettiği üniversite hakkında sahip oldukları imaj algılarının araştırılması, bu üniversiteyi seçme sebeplerinin sıralanması ve öğrenciler tarafından değerlendirilen vakıf üniversitesinin örgüt imajı, işlevsel faydası ve psikolojik faydası değerlendirilerek eksiklerin giderilmesi adına çözüm önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Altınbaş Üniversitesi'nde çeşitli lisans bölümlerinde eğitim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Altınbaş Üniversitesinin 2018-2019 eğitim-öğretim yılı içerindeki lisans düzeyinde eğitim gören öğrenci sayısı 5969 kişidir. Araştırmanın örneklem hacmi olarak 102 kişi belirlenmiştir. Araştırmada örneklem hacmine ulaşılması için kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplanmasında anket yöntemi kullanılmış ve vakıf üniversitesinde eğitim gören öğrencilerle yüz yüze görüşülerek online anket üzerinden formlar doldurulmuştur. Öğrencilerin tanıtıcı özellikleri ve üniversitenin marka imajı hakkındaki görüşlerine ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: İşveren Markası, Marka İtibarı, Vakıf Üniversiteleri
dc.description.abstractStudents decide which university they are going to go to, and often prefer universities that have made a name. It provides advantages such as graduating from a prestigious school, finding a quality job and getting a quality education. Employer brand reputation has become a strategic management issue in the context of universities. For this reason, there is more demand for prestigious universities that apply student selection processes to create a harmony between the student and the university. In recent years, competition between universities has intensified to attract students. The institutions are interested not only in the number of students enrolled but also in winning successful students who will increase their employer brand reputation. Employer brand and academic reputation is the key factor in getting the best and brightest students in universities.In this study, it is aimed to investigate the image perceptions of the students in a foundation university about the university they are continuing their education life, to list the reasons for choosing this university, and to develop solutions for the elimination of deficiencies by evaluating the organizational image, functional benefit and psychological benefit of the foundation university evaluated by the students.The universe of the study consists of students studying at various undergraduate departments of Altınbaş University. The number of undergraduate students of the Altınbaş University in the 2018-2019 academic year is 5969. The sample size of the study was 102 people. In order to reach the sample size, easy sampling method was used. Questionnaire method was used to collect data and face to face interviews were conducted with the students studying at the foundation university. Keywords: Employer Brand, Brand Reputation, Foundation Universitiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleVakıf üniversitelerinde işveren marka itibarı ile potansiyel öğrencilerin üniversite tercihi arasındaki ilişkinin incelenmesi Altınbaş Üniversitesinde bir araştırma
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship the employer brand in foundation universities and potential student's choice of university a study in Altinbas University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-09
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10296095
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid590285
dc.description.pages1111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess