Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Adem
dc.contributor.authorYüksek, Hakan
dc.date.accessioned2021-05-06T12:26:37Z
dc.date.available2021-05-06T12:26:37Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-04-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588609
dc.description.abstractDuvar resimleri, bir olguyu kamuya, herkese duyurmak maksadı ile başka bir ifade ile toplumsal bir çağrı olarak ortaya çıkmıştır. Çoğunlukla profesyonel olmayan sanatçılar tarafından, açık ya da kapalı alanlarda uygulanmaktadır. Farklı malzeme ve tekniklerin kullanıldığı bir sanat formudur. Bu özellikleri açısından değerlendirilince günümüzde duvar resimleri adeta sanatı sivilleştiren bir nitelik kazanmıştır. Duvar resimleri toplumsal gelişimin ve değişimin nesnel dışavurumudur. Bu anlamda, diğer sanat dalları ve tekniklerinde olduğu gibi, toplumun duygu ve düşünceleriyle de paralellik gösterir. Bu nedenlerle duvar resimleri, bir anlamda, konu maddesi, kapsadığı alan ya da içerikleri bakımından, zamanın genel sanat akımları ve yönelimlerinin de yansımasıdır Kuşkusuz sanatın mahiyeti ve niteliklerini kelimelerle anlatmak olanaksızdır. Ancak, yine de, toplumsal dinamiğin oluşturduğu dinsel, dünyevi ya da bireysel düşüncelerin bir yansıması olarak duvar resimleri, hangi saik ya da motivasyonla yapıldığına bakılmaksızın, konu maddesi ve yüksek ifade gücü itibariyle her tarihsel dönemin anıtsal nitelikli sanat yapıtları arasında yer almakta ve kitlelere hitabeden ayrı bir sanat formu olarak toplumsal değerini korumaktadır.
dc.description.abstractWall paintings have emerged as a social call in order to publicize a fact to the public and to everyone. Mostly applied by non-professional artists, indoor or outdoor. It is an art form that uses different materials and techniques. When evaluated in terms of these features, today wall paintings have gained a quality that almost civilizes art. These art works are the objective expression of social development and change. In this sense, it is in coherence with the feelings and thoughts of the society as in other branches of art and techniques. For these reasons, wall paintings, in a sense, are considered to be a reflection of the general art movements and tendencies of the time in terms of subject matter, scope and content.Certainly, it is impossible to describe the nature and qualities of art in words. However, wall paintings, as a reflection of religious, worldly or individual thoughts formed by social dynamics, are considered to be among the monumental works of art of each historical period. Regardless of which motive or motivation they are made, today, it maintains its social value as an art form.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleDuvar resimlerinin kentsel çevreye olası nitel ve estetik etkileri (Sinop kenti örneklemesi)
dc.title.alternativeProbable qualitative and aesthetic effects of mural paintings on urban environment (examplifying of Sinop)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-15
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWall paintings
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmUrban environment
dc.subject.ytmAesthetics
dc.subject.ytmSinop
dc.subject.ytmPictures
dc.identifier.yokid10298331
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid571981
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess