Show simple item record

dc.contributor.advisorKurnaz, Sefer
dc.contributor.authorMahmood, Mustafa Ahmed
dc.date.accessioned2021-05-06T12:25:58Z
dc.date.available2021-05-06T12:25:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588539
dc.description.abstractSosyal medya kullanıcıları tarafından yazılar, tweetler, resimler ve videolar gibi her saniye için büyük miktarda veri üretilir. Bu büyük verilerden değerli bilgi almak, metin madenciliği alanında önemli, zorlu ve ilginç bir konudur. Twitter verileri, toplum gündemini, eğilimlerini, kullanıcı davranışlarını ve duygularını keşfetmek için metin madenciliği teknikleriyle analiz edilir. Tweet'lerden gelen duyguları belirlemek için bir metin analizi yöntemi önerdik. Verileri anlamlı bir ortama koymak için doğal dil işleme teknikleri uygulanmaktadır. Bundan sonra sınıflandırma modeli, işlenen veriler üzerinde veri madenciliği yöntemleri ile eğitilir. Twitters akış verilerini kullanarak sınıflandırma etiketini, olumlu, olumsuz ve tarafsız duygular gibi, insanların görüşleri olarak gerçekleştirir. Twitter API kullanarak imdb'yi seçiyoruz ve bu markalar hakkında hashtagleri olan tweetleri topluyoruz.
dc.description.abstractMassive amounts of data are generated by social media users for each second, such as posts, tweets, images, and videos. Getting valuable information from this big data is a significant, challenging and interesting issue in the text mining area. Twitter data are analyzed with text mining techniques to discover society agenda, trends, user behaviors, and feelings. We proposed a text analysis method to determine sentiments from tweets. Natural language processing techniques are carried out to put the data into meaningful context. After that classification model is trained with data mining methods on the processed data. It carries out the classification label as people's opinion, such as positive, negative, and neutral sentiments, using Twitters streaming data. We select imdb and collect tweets with hashtags about these brands by using twitter API.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleSentiment analysis in data of twitter using machine learning algorithms
dc.title.alternativeHESSDS analizlerinin twitter verilerinde Keullehiler makensi algoritme lerenin òğrenimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-20
dc.contributor.departmentBilişim Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10241161
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid610962
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess