Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran, Fikret Korhan
dc.contributor.authorAydinli, Bariş
dc.date.accessioned2021-05-06T12:25:44Z
dc.date.available2021-05-06T12:25:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588477
dc.description.abstractFen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarına öncelik verip bu alanların birbirinden bağımsız olarak değil de, bütünleşik bir şekilde öğretilmesini savunan STEM (SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING and MATHEMATICS) eğitiminin bazı konularda yetersiz kaldığı gözlemlenmiştir. Bu yetersizlikleri gidermek amacıyla STEM eğitimine alternatif olarak bu eğitim sistemine sanatı (ARTS) da dâhil eden STEAM eğitimi öne sürülmüş ve son yıllarda eğitimde sanatsal yaklaşım, eğlenerek öğrenme, oyun tabanlı eğitim gibi konular popülerlik kazanmıştır. Bu bağlamda, yapılan tez çalışması ile uzaydaki birden fazla cismin genel kütle merkezini bulma konusuna odaklanan GeoMerkez adlı internet tabanlı eğitsel bir bilgisayar oyunu tasarlanmış ve oyunun temel öğelerini ele alan bir prototip geliştirilmiştir. Literatürde geometri ve fizik konularına odaklanan kısıtlı sayıda eğitsel bilgisayar oyunu mevcut olup, GeoMerkez oyunu ile bunlardan hem içerik, hem de tasarım olarak farklı bir yaklaşım sunulmuş, böylece eğitim teknolojilerine özgün bir katkı yapılması hedeflenmiştir. Oyunun etkinliğini değerlendirmek ve oyun hakkında yorum almak amacıyla Fizik'e Giriş dersini alan 26 üniversite öğrencisi, dersi veren eğitmen ve bilgi teknolojileri alanında çalışan üç profesyonel ile ayrı ayrı pilot uygulamalar yapılmıştır. Bu uygulamalardan alınan olumlu geri dönüşlere değinilerek, elde edilen spesifik sonuçlar, çalışmayla ilgili kısıtlar ve gelecekte üzerinde çalışılabilecek araştırma konuları tartışılmıştır.
dc.description.abstractIts is observed that STEM (SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING and MATHEMATICS) education which gives the priority to the fields of science, technology, engineering and mathematics, and advocates an integrated approach in teaching these fields instead of an isolated one, involves certain inadequacies. To deal with them, by adding the ARTS element to STEM education, STEAM education has been proposed as an alternative, and themes such as artistic approach in teaching, learning by having fun and game based education have recently become popular. In this context, with this research, a web based educational computer game GeoMerkez focusing on finding the center of mass of multiple objects in space, is proposed and a prototype with basic components of the game is developed. The literature involves a limited number of educational computer games related to geometry and physics, and compared to those games, GeoMerkez provides an authentic approach in terms of both content and design with the aim of a unique contribution to educational technologies. To assess the effectiveness of the game and have some feedback, separate pilot studies were conducted with 26 undergraduate students registered to Introduction to Physics course, the instructor of the course and three information technology professionals. Referring to their positive comments, specific results of the pilot studies, limitations of the research, and future research directions were discussed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleGeometri ve kütle merkezi konularını ele alan internet tabanlı eğitsel bir oyun olan geomerkez`in tasarımı ve geliştirilmesi
dc.title.alternativeDesign and development of geomerkez - a web based educati̇onal game on the topics of geometry and center of mass
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-24
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10291887
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid611520
dc.description.pages50
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess