dc.contributor.advisor | Yeşil, Rüştü | |
dc.contributor.author | Şahan, Enver | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T12:15:25Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T12:15:25Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588422 | |
dc.description.abstract | İlköğretim 5. ve 8. sınıf ders programlarında öngörülen sorumluluk eğitimine dönük kazanımların öğrenciler tarafından ne düzeyde edinildiğini belirlemek, bu çalışmanın genel amacını oluşturmaktadır.Araştırma, tarama modelinde yürütülen betimsel ve nicel bir çalışmadır. Araştırma verileri, Kırşehir il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bulunan 15 ilköğretim okulu 5. ve 8. sınıflarında öğrenim gören 615 öğrenci ile bu öğrencilerin derslerine giren 124 öğretmenden toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; öğretmen ve öğrencilere dönük iki farklı Kişisel Bilgi Formu ve 5. ve 8. sınıf ders programlarına göre geliştirilen iki ayrı ölçek kullanılmıştır. Öğretmen ve öğrencilerden toplanan veriler üzerinde, aritmetik ortalama ( ? ), standart sapma (Ss), bağımsız örneklem t testi, faktör analizi, varyans analizi (ANOVA), LSD testleri uygulanmıştır. p<0,05 düzeyi, anlamlılık için yeterli görülmüştür.Araştırma sonunda;1. Öğrencilerin kendilerini, tüm faktörlerde, öğretmenlerine göre daha iyi düzeyde sorumlu gördükleri;2. Beşinci sınıf öğrencilerinin sorumluluk algılarında Kişisel Sorumluluk ve Yasal Sorumluluk faktörlerinde kızlar lehine farklılaşma olurken sekizinci sınıf düzeyinde ise farklılaşmanın ortaya çıkmadığı;3. Beşinci sınıf öğrencilerinin sorumluluk algılarının; anne ve babalarının eğitim düzeylerine, babalarının mesleklerine, ailelerinin gelir düzeylerine göre bazı faktörlerde anlamlı farklılaşmaların ortaya çıktığı;4. Sekizinci sınıf öğrencilerinin kendilerine ilişkin değerlendirmelerinde ise yalnızca ekonomik durum değişkeninde farklılaşmaların ortaya çıktığı;5. Öğretmenlerin değerlendirmelerinde ise; cinsiyet, branş ve mesleki kıdeme bağlı olarak bir farklılaşmanın ortaya çıkmadığı görülmüştür.Araştırma sonuçlarından yola çıkarak, öğrencilerin özellikle Akademik Sorumluluklarını geliştirmeye yönelik çalışmaların yapılması; sorumluluk bilinci üzerinde etkili olabilecek değişkenlerin belirlenmesine dönük daha farklı çalışmaların yapılması önerilebilir.Anahtar Kelimeler: Sorumluluk, sorumluluk eğitimi, program, kazanım, ilköğretim. | |
dc.description.abstract | To determine at what level the gains for responsibility education, predicted in the teaching plans for primary 5th and 8th grades, are acquired by the students is the main aim of the study.The research is a descriptive and quantitive studied in accordance with survey model. The data of the research were collected from 615 5th and 8th grade students at 15 different schools and their 124 teachers at the state primary schools in the center of Kırşehir city. As a mean to collect data, two different Personal Information Form for both the students and teachers, and two different scales developed for the 5th and 8th grade teaching plans are used. On the data collected from the teachers and students, average ( ? ), standard deviation (Ss), independent sampling t test, factor analysis, variant analysis (ANOVA) and LSD tests are applied. p<0,05 was considered adequate for the meaningfulness.At the end of the research;1.Students consider themselves more responsible than as for their teacher in all the factors;2.In 5th grade students? perception of responsibility, there is differentiation on the side of female students in Personal Responsibility and Legal Responsibility factors, however, there is no differentiation in 8th grade.3.In some factors, there is differentiation in 5th grade students? perception of responsibility according to their parents? education, jobs and incomes.4.However, for 8th grade students, only economic status makes difference.5.In teachers? evaluations, there is no differentiation related to gender, major and professional seniority.Considering the results of the research, it might be suggested that some other researches should be held to advance students? academic responsibilities, and to determine the variables to affect the awareness of their own responsibilities.Keywords: Responsibility, responsibility education, curriculum, acquiring, elemantary school | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 5. ve 8. sınıf ders programlarındaki sorumluluk eğitimine dönük kazanımların gerçekleşme düzeyleri | |
dc.title.alternative | The acquiring level of acquisitions intended for responsibility education in 5th and 8th grade curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Responsibility | |
dc.identifier.yokid | 418974 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 300680 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |