Show simple item record

dc.contributor.advisorCan, Remzi
dc.contributor.authorAltuntaş, Behcet
dc.date.accessioned2021-05-06T12:14:47Z
dc.date.available2021-05-06T12:14:47Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588267
dc.description.abstractBu çalışmada, öğrencilere etkinliklerle paragraf yazmayı ve paragrafın yapısını öğreten `Etkinlik ve Yapı Temelli Paragraf Yazma Yöntemi`nin öğrencilerin tutarlı paragraf yazma becerilerinin geliştirilmesinde etkili olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın örneklemini, 2015- 2016 eğitim- öğretim yılı bahar döneminde, Kırşehir ili merkezinde bulunan İMKB 23 Nisan Ortaokulu 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi rastgele seçilen iki sınıftır. Deney grubu 15 kişi , kontrol grubu 15 kişiden oluşmaktadır. Çalışma 8 hafta sürmüştür.Araştırmada ön test, son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Veri elde etmek amacıyla `Paragraf Tutarlılığı Değerlendirme Ölçeği`, elde edilen verilerin analizi için ise bağımlı ve bağımsız t testi kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir.Araştırma sonucunda:1. Deney grubu öğrencilerinin yazdıkları paragraflardan aldıkları ön test toplam puan ortalamaları ile son test toplam puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Fakat kontrol grubu öğrencilerinin yazdıkları paragraflardan aldıkları ön test toplam puan ortalamaları ile son test puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark görülmemiştir.2. Deney grubunda bulunan öğrencilerin yazdıkları paragraflardan aldıkları son test puan ortalamaları ile kontrol grubunda bulunan öğrencilerin yazdıkları paragraflardan aldıkları son test puan ortalamaları kıyaslandığında, deney grubunda bulunan öğrencilerin tutarlı paragraf yazma becerilerinin anlamlı düzeyde geliştiği görülmüştür.3. Deney grubu öğrencilerinin paragrafta Düşünce Organizasyonu, Yapı/Sonuç Tezi,Bütünlük/Bağlantı unsurlarından ön testten aldıkları puanlarla bu unsurlardan,paragraf yazma eğitimi aldıktan sonraki süreçteki puanları arasında anlamlı bir fark görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Yazma Eğitimi, Paragraf Yazma, Paragrafta Yapı, Tutarlılık.
dc.description.abstractIn this study, it has been tried to determine whether `Activity and Structure Based Paragraph Writing Method` which teaches students paragraph writing through activities and the structure of the paragraph is effective or not in improving students' consistent paragraph writing skills.2015-2016 academic year spring term 8th grade students of İMKB 23 Nisan Middle School located in the city center of Kırşehir Province constitute the universe of this study. The sample of this study is two classes randomly selected. Both the experimental group and the control group consisted of 15 students. The study lasted 8 weeks.Pre-test and post-test control grouped quasi-experimental model has been used in this study. Paragraph Coherence Assessment Scale was used to obtain data and dependent and independent t test was used for the analysis of the obtained data. The significance level in the study was accepted as 0,05.As a result of the research1- There was a significant difference between pre-test and post-test total score averages that students in the experimental group obtained from the paragraphs they wrote. However, there was no significant difference between pre-test total score averages and post-test score averages taken from the paragraph of the compositions written by the control group students.2- The consistency of the paragraph writing skills of the students in the experimental group was found to be significantly improved when the average of the post-test scores obtained from the written paragraphs of the students in the experimental group and the average of the post-test scores obtained from the compositions of the students in the control group were compared.3- There was a significant difference between the scores that experimental group students obtained from the preliminary test on Structure / Conclusion Thesis, Integrity / Connection elements in the paragraph and the scores that they obtained after the paragraph writing education.Key Words: Writing Education, Paragraph Writing, The Structure Of The Paragraph, Consistencyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleParagraf yazma becerilerini geliştirme üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeAn application on the development paragraph writing skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmReading-writing activity
dc.subject.ytmWriting classes
dc.subject.ytmTeaching paragraph writing
dc.identifier.yokid10149732
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid462332
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess