7. sınıf fen ve teknoloji müfredat modülasyonu: Öğretmenden gelen özgün anlamlar (Analojiler)
dc.contributor.advisor | Aydın, Abdullah | |
dc.contributor.author | Öztürk, Fatma Nur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T12:14:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T12:14:28Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588219 | |
dc.description.abstract | Soyut ve anlaşılmayan kavramların somut ve anlaşılır hale getirilmesinde analojilerden yararlanılabilir. Bu araştırmanın amacı, 7.sınıf fen ve teknoloji müfredatı ve ders kitabındaki konuların öğretilmesinde, öğretmenlerin adı geçen kitap ve müfredatta yer alan analojileri kullanım düzeylerini tespit etmek ve katılımcıların oluşturdukları özgün analojileri saptamaktır.Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden tarama ve içerik analizi kullanılmıştır ve Araştırma, İstanbul ili Bağcılar ilçesinin devlet ilköğretim okullarında görev yapan 100 7. sınıf fen ve teknoloji öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Hazırlanan 11 maddelik ?Açık Uçlu Öğretmen Anket Formu?nda adı geçen müfredattaki kavramlara yönelik, ders kitabındaki analojileri örneklemin kullanma sıklığını ve öğretmenlerin sınıf ortamında oluşturdukları özgün analojilere yönelik görüşlerini ifade edecekleri sorular yer almaktadır.Bulgulardan çıkarılan sonuçlara göre; örneklem tarafından 7.sınıf fen ve teknoloji müfredatında geçen çalışma kapsamındaki kavramlara yönelik müfredat modülasyonuna neden olan özgün analojiler oluşturulmuştur. Fakat öğretmenler elektrik devresi ve elementlerin sembolleri kavramlarına yönelik özgün analoji oluşturmamışlardır.Bundan dolayı müfredatın revize edilmesi sırasında çalışma kapsamındaki kavramlara yönelik örneklem tarafından oluşturulan özgün anlamların diğer bir deyişle ?özgün analojilerin? göz ardı edilmemesi önerilebilir. | |
dc.description.abstract | Analogies can be utilized for making abstract and not understood concepts concrete and clear. The aim of this study is to determine the usage levels of analogies by teachers for teaching the subjects in the grade science and technology curricula and text book as well as to identify the unique analogies and meanings that are created by participants.In the study, qualitative methods that are scanning and content analysis are used and is conducted on 100 science and technology teacher that work in Bağcılar, İstanbul. 11-item ?Open Ended Teacher Survey Form? that is prepared in line with the opinions from science education experts about the concepts in 7th grade science and technology curricula consists questions appear that are for expressing ideas towards the analogies in the text book, the frequency of sampling usage, and the unique analogies that are created in the class by teachers.According to the results, unique analogies that result in curricula modulation towards concepts in the study of 7th grade science and technology curricula are formed by the sampling. However, unique analogies towards the concepts of electric circuit and the symbols of elements couldn?t be created. Thus, it can be suggested that the ?unique analogies? that formed by the sampling in the scope of this study should not be ignored during the revision of the mentioned curricula. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 7. sınıf fen ve teknoloji müfredat modülasyonu: Öğretmenden gelen özgün anlamlar (Analojiler) | |
dc.title.alternative | The modulation of the 7th grade science and technology curriculum: The unique meanings (Analogies) from teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Analogy | |
dc.identifier.yokid | 422854 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 301656 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |