Milli Eğitim bakanları ve eğitim icraatları (1980-1999).
dc.contributor.advisor | Öztürk, Adil Adnan | |
dc.contributor.author | Tan, Derya | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T12:02:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T12:02:46Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/587360 | |
dc.description.abstract | Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim SosyalBilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalında Yüksek Lisans Tezi olarak hazırlanan buçalışmanın konusu ?Milli Eğitim Bakanlarının Eğitim İcraatları (1980-1999)?dur.12 Eylül 1980 İhtilalinden kısa bir süre sonra kurulan hükümetlerde, eğitim sistemininbirlik ve bütünlüğümüzün temelini teşkil edecek biçimde yeniden düzenlenmesiamaçlanmıştır. Nitekim incelediğimiz dönemde 12 hükümet kurulmuş ve 11 MilliEğitim Bakanı görev yapmıştır.Çalışma üç ana bölümden oluşmaktadır. I. Bölümde, araştırmanın amacı, önemi,sınırlılıkları ve yöntemi verilerek, konu ile ilgili kavramlar tanımlanmış veaçıklanmıştır. II. Bölümde, kurulan hükümetlerde eğitim, parti programlarında eğitimile 1980-1999 yılları arasında görev yapan Milli Eğitim Bakanlarının eğitim konusundayaptıkları çalışmalar sunulmuştur. III. Bölümde, değerlendirme, yorum, sonuç veöneriler yer almıştır. | |
dc.description.abstract | The subject matter of this masters thesis prepared in Adnan Menderes SocialSciences Institute Primary School Social Studies Teaching program is The nationaleducation ministers?s educational Works which was done between 1980-1999.After the 12 September 1980?s Coup, it was aimed that the education system isto be rearranged in order to secure the basis of the nation?s unity and its solidarity. As amatter of fact, 12 governments are established and 11 national education ministersworked between 1980-1999 period. Therefore, this study was concentrated and on thisterm.This study has three main chapters. In chapter I, study?s aim, limitationsand method has been given, the concept of study has been explained. In chapter II,education in which was established governments, education in political parties programand the national education ministers?s educational works which is done between theyear of 1980-1999, has been explained. Chapter III dealth with evoluation, commentsand results some advices have also been given. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Milli Eğitim bakanları ve eğitim icraatları (1980-1999). | |
dc.title.alternative | The National Education ministers' educational works (1980-1999). | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9013252 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214493 | |
dc.description.pages | 200 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |