A task flow design tool for serious games: an extended version of UML-AD (UML-ADE)
dc.contributor.advisor | Çağıltay, Nergiz | |
dc.contributor.author | Topaloğlu, Eda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T16:36:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T16:36:26Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/58647 | |
dc.description.abstract | Gelişen teknolojiyle birlikte ciddi oyunlar, savunma, bilim, keşif, sağlık hizmetleri, acil durum yönetimi, askeri yönetim, şehir planlama, mühendislik, din ve siyaset gibi bir çok alanda yaygın olarak kullanılmaktadır. Ancak, ciddi oyunların geliştirilmesi ve tasarımı onları oynamaktan daha önemlidir. Bu nedenle, başarılı bir ciddi oyun geliştirebilmek için, yazılım geliştirme sürecinde alan uzmanları ve son kullanıcıların dahil edilmesi önemli ve gereklidir. Yazılım geliştirme süreci boyunca, istenen sonuçlara göre iyi bir oyun tasarımı ve gelişimi sağlamak için, insanların birbirleri ile olan iletişimi kritik bir faktördür. Bu çalışmada, ciddi oyundaki senaryo akışını göstermek ve tasarımını dokümante etmek amacıyla UML Aktivite Diyagramı (UML-AD) analiz edilmiştir. Ayrıca, ciddi oyun tasarımı için UML-AD genişletilmiş ve Genişletilmiş UML Aktivite Diyagramı (UML-ADE) önerilmiştir. UML-ADE modelinin temel amacı, alan uzmanları, teknik kişiler ve son kullanıcılar ile birlikte UML-ADE'nin anlaşılabilirlik seviyesini geliştirmektir. Bu kapsamda, teknik kişiler tarafından UML-ADE modelinin anlaşılabilirliği araştırılmış ve deneysel yöntemle değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın sonucu UML-ADE modelinin anlaşılabilirliğinin UML-AD modelinden yüksek olduğunu göstermektedir. | |
dc.description.abstract | By improving technology, serious game is widely used by several areas such as defense, science, exploration, health care, emergency management, military management, city planning, engineering, religion and politics. However, development and design of these serious games is more important than playing them. Therefore, in order to create successful serious games, involving domain experts and end-users into the development process is important and necessary. During the development process, communication among those people is a very critical factor to better design and development of the game features according to the expected outcomes. In this study, UML Activity Diagram (UML-AD) is analyzed to represent the scenario flow of a serious game and document the serious game design. Additionally, for the design of serious game, an extension of UML-AD, named as UML-Activity Diagram Extended (UML-ADE), is proposed. The main purpose of the UML-ADE model is to improve the level of understandability of the UML-ADE with both the domain-experts, technicians and end-users. Therefore, the understandability level of the proposed UML-ADE model by technicians is investigated, evaluated experimentally. Results of this study show that the understandability level of proposed UML-ADE model is significantly higher than that of UML-AD. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Sağlık Eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Health Education | en_US |
dc.title | A task flow design tool for serious games: an extended version of UML-AD (UML-ADE) | |
dc.title.alternative | Ciddi oyunlar için iş akiş tasarim araci: genişletilmiş UML-AD (UML-ADE) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgi Teknolojileri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10046932 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATILIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 382823 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Bilişim Bilim Dalı |