Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbıyık, Yaşar
dc.contributor.authorYiğit, E. Özlem
dc.date.accessioned2021-05-06T11:55:37Z
dc.date.available2021-05-06T11:55:37Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/585093
dc.description.abstractBu çalısmanın amacı, lkögretim 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersi, ?ÜlkemizinKaynakları? ünitesinde Öykülestirme Yönteminin ögrenci basarısına etkisininbelirlenmesidir.Deneysel olarak yapılan bu arastırma, Bolu ilinde yer alan Abant lkögretimOkulu'nda, 2006-2007 egitim-ögretim yılında ögrenim gören 6. sınıf ögrencilerdenbir grubun deney grubu (6/A sınıfı-21 kisi) ve diger bir grubun da kontrol grubu (6/Bsınıfı-21 kisi) olarak belirlenmesi ile toplam 42 kisiye uygulanmıstır. Deney vekontrol grupları olusturulurken; ögrencilerin sayılarına, basarı düzeylerine ve ön testsonuçlarına baglı olarak aralarında denklik saglanmıstır. Arastırmada, ?ÜlkemizinKaynakları? ünitesi, deney grubunda Öykülestirme (Storyline) Yöntemi ileislenirken, kontrol grubunda ögretmen merkezli ve geleneksel yöntemler aracılıgı ileögretim yapılmıstır.Arastırmada veri toplamak amacıyla, ünitede yer alan kazanımlara göre,arastırmacı tarafından hazırlanmıs olan, toplam 15 sorudan olusan basarı testi,ögretimin basında ve sonunda ögrencilere uygulanmıstır. Veriler ortalama, standartsapma, bagımsız gruplar için t-testi ve bagımlı gruplar için t-testi gibi istatistikselyöntemlerden yararlanılarak analiz edilmistir.Arastırmada ulasılan sonuçlar su sekilde özetlenebilir:1. Öykülestirme Yöntemi ile ögretim yapılan deney grubunun üniteye iliskinbasarı düzeyi ile geleneksel yöntemlerle ögretim yapılan kontrol grubununüniteye iliskin basarı düzeyi arasında deney grubu lehine anlamlı bir farkvardır.2. Hem deney hem de kontrol grubundaki ögrencilerin, sosyal bilgilerdersindeki Ülkemizin Kaynakları ünitesine yönelik basarı düzeylerinin,uygulamadan önce düsük oldugu görülmüstür.3. Öykülestirme Yöntemi'yle yapılan ögretim, ögrencilerin basarı düzeylerininartmasında etkili olmustur.4. Geleneksel yöntemle yapılan ögretim, deney grubundaki ögrencilerin basarıdüzeyine oranla daha az olsa da, kontrol grubundaki ögrencilerin bu ünitedekibasarılarının artmasına katkı saglamıstır.5. Öykülestirme yönteminden yararlanarak ögrenen deney grubundakiögrencilerin, ünitedeki kazanımların her birine yönelik basarı düzeyleri,uygulamadan sonra gelisme göstermistir.6. Geleneksel yöntemlerle ögrenen kontrol grubundaki ögrencilerin ünitedekikazanımların her birine yönelik basarı düzeylerinde uygulamadan sonra etkilibir artıs görülmemistir ancak sayıca az da olsa bazı kazanımlara iliskin basarıdüzeylerinde düsük oranda artıs bulunmaktadır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the Effect Of Storyline Method OnStudent Achievement About The Sources Of Our Country Unit In 6th Grade SocialStudies Curriculum.This study was conducted experimentally on the 6th grade students studyingat Abant Primary School in 2006-2007 academic year. 42 students were included inthe study, 21 of them were chosen as the sample group and 21 of them as controlgroup. While forming the sample and control groups; the equivalence has beenprovided due to the numbers, academic achievement level and the pre-test results.During the research, the unit of ?The Sources of Our Country? was taught bystoryline method to sample group and in control group teacher centered andtraditional methods were used.The achievement test which was used to collect data was prepared by theresearcher and consisted of 15 questions related with the objectives of the unit. Andit was applied both at the beginning and at the end of the instruction. The data wasanalysed by using statistical methods such as average, standard deviation, t test fordependent and independent samples.The conclusions can be summarized as follows;:1. The achievement level about the unit in sample group which were taught bystoryline method was higher than the control group which was taught byteacher centered and traditional method. There was a meaningfulsignificancein favour of the control group.2. The achievement level of the students in sample and control groups about thesources of our country unit was low before the application.3. The instruction conducted by storyline method was effective on increasingthe achievement level of the students.4. The instruction which was conducted by the traditional method was effectiveon increasing the achievement level of the students on this unit but it?s levelwas lower when compare with sample group.5. The achievement level of the students toward each objectives of the unit wholearnt by using storyline method improved after the application.6. The achievement level of the students toward each objectives of the unit wholearnt by using traditional method did not improve efficiently but the studentsachievement level toward some objectives increased.Keyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖyküleştirme yönteminin 6. sınıf sosyal bilgiler programı ülkemizin kaynakları ünitesindeki öğrenci başarısı üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of storyline method on student achievement about the sources of our country unit in 6th grade social studies curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid9016945
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214430
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess