Show simple item record

dc.contributor.advisorKıbrıs, İbrahim
dc.contributor.authorTürcan Yüksel, Gökçen
dc.date.accessioned2021-05-06T11:55:29Z
dc.date.available2021-05-06T11:55:29Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/585040
dc.description.abstractTürk ?Çocuk Edebiyatı? 19. yüzyılın ikinci yarısından sonra bugünkü anlamda oluşmaya başlamıştır. Daha önce de çocuklar için kitaplar yazılmıştır; fakat öğreticilik ve yol göstericilik seviyesinde kalmışlardır. Çocuk edebiyatının öncelikli amacı çocuklarda okuma sevgisini geliştirmek ve okuma alışkanlığının yerleşmesini sağlamaktır. Bunu sağlayabilmek için de onlara sunulacak kitapların, yetişkinlere göre daha titiz bir uğraşla hazırlanması gerekmektedir. Bu konuda yazarlara olduğu kadar yayınevlerine, öğretmenlere ve ailelere de büyük sorumluluklar düşmektedir.Bu çalışmada, Ömer Seyfettin'in on öykü kitabının içinden, on dört öykü ele alınarak çocuk edebiyatı içinde çocuğa görelik ve kitapların taşıması gereken eğitsel değerler bakımından öykülerdeki olumsuzluklar belirlenmeye çalışılmış ve ortaya çıkan sonuçlar değerlendirilmeye çalışılmıştır. Ayrıca, yayınevleri tarafından, biçimce çocuklar için hazırlanmış ve basılmış Ömer Seyfettin öykülerine de dikkat çekilmeye çalışılmıştır.Bu öyküler; şiddet, cinsellik, ırk ve din üstünlüğünü destekleyen tutumlar, argo sözcük ve deyimler, kötü örnek oluşturabilecek davranışlar, öykü kişileriyle ilgili ayrıntılı betimlemeler ve resimler gibi, çocuklar açısından olumsuzluklar taşıyan özellikleri yönünden incelenmiş ve değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractThe Turkish ?Children?s Literature? is formed, asin the sense of today, in the second half of the 19th century. For children, books were written before, however they were at the level of deductive and guidance. The first dine of the children?s literature is that to develop the children?s love of reading and supply the habit of reading. To supply this, the books which will bw presented for them must be prepared more fastidiously. Publishers, teachers and families are responsible as much as authors in this subject.In this study, the negatives and the results, in the relativity of children in the children?s literature and the educational values that books should carry which are taken from fourteen stories from Ömer Seyfettin?s ten story books are tried to be defined and evaluated.These stories are studied and evaluated according to these topics which carry negative features for children; violence, sexuality, race, the attitues that support the superiority of religion, slang words and idioms, pictures, the behaviours that can form bad examples and detailed description.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.title9- 11 yaş grubu çocukları için Ömer Seyfettin`in öyküleriyle ilgili bir değerlendirme
dc.title.alternativeAn evaluation releated to Ömer Seyfettin's stories for 9-11 ages children's group
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid308617
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid216944
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess