Show simple item record

dc.contributor.advisorNurtanış Velioğlu, Meltem
dc.contributor.authorBörekci, Mine
dc.date.accessioned2021-05-06T11:55:23Z
dc.date.available2021-05-06T11:55:23Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/584992
dc.description.abstractBu yüksek lisans tez çalışmasında, günümüzde oldukça önemli hale gelen mağaza imajı ile ilgili ayrıntılı olarak açıklamalar yapılmış ve konuyla ilgili geniş bir araştırmaya yer verilmiştir.Yapılan araştırmada, mağaza imajının tüketici algısı üzerindeki rolü belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, Tekin Acar Kozmetik'in (TAC) Ankara'da bulunan yedi şubesinin müşterileri arasından, tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 500 müşterisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Müşterilere ait cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim düzeyi, kendilerinin ya da ailelerinin gelir durumları gibi demografik özelliklerine göre, müşterilerin mağaza imajı algıları arasında farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için anket yöntemi uygulanmış, veriler istatistiksel paket programlar kullanılarak Tek Faktörlü Varyans Analizi (ANOVA), aralarında farklılık bulunan hipotezler için hangi iki grup değişkenden kaynaklandığını tespit etmek amacıyla Tukey testleri, Bağımsız Örneklem T Testi ile analiz edilmiş, bulgular doğrultusunda kişisel yorum ve önerilerle ifade edilmiştir.ANAHTAR KELİMELER: Mağaza İmajı, Mağaza Atmosferi, Pazarlama Estetiği.
dc.description.abstractIn this master?s thesis study, explanations as in details about store image, which became quite important in nowadays, are made, and a wide research related to the issue are discussed.The purpose of the research study was to determine the role of the store image on the consumers? perception. This research study was conducted on 500 customers who were randomly selected among the customers of Tekin Acar Cosmetics, located in seven branch office in Ankara. Specifically, this study investigated whether store image on the consumers? perception differ or not depending on the customers? demographical characteristics such as gender, marital status, age, education levels and themselves? or their families? income situations. In order to collect data, survey method was used to practised, datas which have being used related statistical programs were applied variance analysis (ANOVA), when the differences between the hypothesis were found, Tukey tests were used to specifically determine difference between two variables, and Independent-Samples T Test. Then, personal comments and suggestions were provided according to the findings.KEY WORDS: Store Image, Store Atmosphere, Marketing Aesthetics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama estetiğinde mağaza imajının tüketici algısı üzerindeki rolü: Kozmetik sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeThe role of store image on the consumer perception in marketing aesthetics: An application in the cosmetic sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmWarehouses
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmAesthetics
dc.subject.ytmCosmetic sector
dc.identifier.yokid321945
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid216925
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess