Yabancılara Türkçe öğretimi (Ankara Üniversitesi TÖMER ve Gazi Üniversitesi TÖMER örneği)
dc.contributor.advisor | Ayyıldız, Mustafa | |
dc.contributor.author | Gedik, Doğan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T11:54:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T11:54:55Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/584808 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Ankara Üniversitesi TÖMER ve Gazi Üniversitesi TÖMER'de yabancılara Türkçe öğretilirken hangi yöntem ve tekniklerin kullanıldığı ve kullanılan yöntem ve tekniklerin öğrenci başarısına nasıl etki ettiği araştırılmıştır. Bu araştırma betimsel bir çalışma olarak planlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına, Ankara Üniversitesi TÖMER ve Gazi Üniversitesi TÖMER'de yapılan ders gözlemleri değerlendirilerek ulaşılmıştır. Çalışmamızın evrenini Ankara Üniversitesi TÖMER ve Gazi Üniversitesi TÖMER'de Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen, toplam altı grup öğrenci(50 kişi) oluşturmuştur.Her iki TÖMER'de de üçer ünite gözlemlenmiş bu gözlem sonucunda hangi yöntem ve tekniklerin kullanıldığı belirlenmiştir. Gözlem sonucunda elde edilen verilerden yola çıkılarak öğrencilerin yazılı sınav sonuçları değerlendirilmiştir. Öğrencilerin başarılı olma durumlarına göre yapılan değerlendirme ışığında her iki TÖMER'de de kullanılan yöntem ve teknikler bakımından belirgin bir fark olmadığı, kullanılan yöntem ve tekniklerin öğrenci başarısına olumlu yansıdığı sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Türkçe, Türkçe Öğretimi, Yöntem, Teknik | |
dc.description.abstract | In this study, it is researched that which methods and technigves are used when Turkish is thought to foreigners and how they affect the student?s success this research is planned as a discriptional study. The result of the research has been found by evaluating the observation of lessons which are carried out in Ankara Universty TÖMER and Gazi Universty TÖMER. The universe of this study is constituted with six group of students(50)In both TÖMER three in total six units were examined. At the end of this observation, it is pointed out that which technigves and methods are used. The exams of students have been evaluated accarding to datas that have been found at the and of the observation. According to the evaluation been made by looking the students state of success, it is stated that there is no any specific difference about the tecnigves and methods that are used on both TÖMER and stated that the tecnigves and methods have positive affect on the student?s success.Key Words: Turkish, Teaching Turkish, Method, Tecnigh | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Yabancılara Türkçe öğretimi (Ankara Üniversitesi TÖMER ve Gazi Üniversitesi TÖMER örneği) | |
dc.title.alternative | Teaching Turkish asasoveign language (An sample of Ankara Universty TÖMER and Gazi Universty TÖMER) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreigners | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 351804 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 249384 | |
dc.description.pages | 198 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |