Show simple item record

dc.contributor.advisorAyyıldız, Mustafa
dc.contributor.authorGedik, Doğan
dc.date.accessioned2021-05-06T11:54:55Z
dc.date.available2021-05-06T11:54:55Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/584808
dc.description.abstractBu çalışmada, Ankara Üniversitesi TÖMER ve Gazi Üniversitesi TÖMER'de yabancılara Türkçe öğretilirken hangi yöntem ve tekniklerin kullanıldığı ve kullanılan yöntem ve tekniklerin öğrenci başarısına nasıl etki ettiği araştırılmıştır. Bu araştırma betimsel bir çalışma olarak planlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına, Ankara Üniversitesi TÖMER ve Gazi Üniversitesi TÖMER'de yapılan ders gözlemleri değerlendirilerek ulaşılmıştır. Çalışmamızın evrenini Ankara Üniversitesi TÖMER ve Gazi Üniversitesi TÖMER'de Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen, toplam altı grup öğrenci(50 kişi) oluşturmuştur.Her iki TÖMER'de de üçer ünite gözlemlenmiş bu gözlem sonucunda hangi yöntem ve tekniklerin kullanıldığı belirlenmiştir. Gözlem sonucunda elde edilen verilerden yola çıkılarak öğrencilerin yazılı sınav sonuçları değerlendirilmiştir. Öğrencilerin başarılı olma durumlarına göre yapılan değerlendirme ışığında her iki TÖMER'de de kullanılan yöntem ve teknikler bakımından belirgin bir fark olmadığı, kullanılan yöntem ve tekniklerin öğrenci başarısına olumlu yansıdığı sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Türkçe, Türkçe Öğretimi, Yöntem, Teknik
dc.description.abstractIn this study, it is researched that which methods and technigves are used when Turkish is thought to foreigners and how they affect the student?s success this research is planned as a discriptional study. The result of the research has been found by evaluating the observation of lessons which are carried out in Ankara Universty TÖMER and Gazi Universty TÖMER. The universe of this study is constituted with six group of students(50)In both TÖMER three in total six units were examined. At the end of this observation, it is pointed out that which technigves and methods are used. The exams of students have been evaluated accarding to datas that have been found at the and of the observation. According to the evaluation been made by looking the students state of success, it is stated that there is no any specific difference about the tecnigves and methods that are used on both TÖMER and stated that the tecnigves and methods have positive affect on the student?s success.Key Words: Turkish, Teaching Turkish, Method, Tecnighen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleYabancılara Türkçe öğretimi (Ankara Üniversitesi TÖMER ve Gazi Üniversitesi TÖMER örneği)
dc.title.alternativeTeaching Turkish asasoveign language (An sample of Ankara Universty TÖMER and Gazi Universty TÖMER)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeigners
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid351804
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249384
dc.description.pages198
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess