Show simple item record

dc.contributor.advisorYasa, Serap
dc.contributor.authorDuran, Taner
dc.date.accessioned2021-05-06T11:54:16Z
dc.date.available2021-05-06T11:54:16Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/584649
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, tipografik elemanlar kullanılırken yapılan seçimlerin, bir iletişim aracı olarak tipografinin duygu aktarımındaki rolünü, algı düzeyleri açısından nasıl değiştirdiğini ortaya çıkarmaktır.Ayrıca öğrencilerin demografik özelliklerinin, algı düzeyleri arasındaki farklılığı nasıl değiştirdiğini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır.Bu araştırmaya 2010-2011 öğretim yılı güz döneminde, Bolu A.İ.B.Ü Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Ana Bilim Dalı öğrencilerinden erişilebilir örnekleme yöntemi kullanılarak ulaşılan 190 öğrenci katılmıştır.Araştırma için veri toplama aracı olarak bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Bu ölçme aracının geliştirilirken uzman görüşü alınarak, literatürle desteklenerek ve deneme uygulaması yapılarak soruların yapısı tasarlanmıştır. Ölçme aracının geliştirilmesinde Yrd. Doç. Serap Yasa ve Yrd. Doç. Dr. Meriç Tuncel' den onay alınmıştır.Öğrencilerden ölçme araçları ile toplanan veriler, SPSS 15 paket programına işlenmiştir. Toplanan verilerin çözümlenmesinde tek yönlü varyans analizi ile bağımsız örneklem t-testi uygulanmış ve sonuçlar tablolar halinde verilmiştir.Ölçme aracı ile toplanan verilerin analiz edilmesi sonucu;Bütün ana sanat dallarındaki ve ana sanatı olmayan öğrencilerin tipografinin duygu aktarımındaki rollerine ilişkin algı düzeylerinin yüksek olduğu,Öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıf düzeylerine göre tipografinin duygu aktarımındaki rollerine ilişkin algı düzeyleri arasında anlamlı bir fark olmadığı,Öğrencilerin cinsiyetlerine göre tipografinin duygu aktarımındaki rollerine ilişkin algı düzeyleri arasında anlamlı bir fark olmadığı,Öğrencilerin lisans öncesi alan eğitimi alma durumlarına göre tipografinin duygu aktarımındaki rollerine ilişkin algı düzeyleri arasında anlamlı bir fark olmadığı,Öğrencilerin öğrenim gördükleri anasanat dallarına göre tipografinin duygu aktarımındaki rollerine ilişkin algı düzeyleri arasında bir fark olduğu, grafik ana sanat öğrencilerinin algı düzeylerinin en yüksek olduğu bulgularına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis research aims at revealing how typographical choices change the role of typography as a means of communication in transferring feelings with regard to perception levels. It also intends to map out how students' demographical characteristics effect differences among various levels of perceptions.The sample of this research consists of 190 students that are contacted by students registered to Bolu A.İ.B. University, Faculty of Education, Department of Fine Arts Education by using snowball sampling method during 2010-2011 Fall term.A special measurement tool has been developed to collect data of the research, with the help of an expert view and support of literature. Questions used in the survey are structured based on a pilot application. Assist. Prof. Serap Yasa and Assist. Prof. Meriç Tuncel supervised and approved the development of the tool.Collected data have been processed using SPSS 15. One dimensional variance analysis and independent sampling t-test have been used in the analysis of collected data. Results were presented in table format.Following results were obtained after the analysis of data collected using above mentioned tool:Perception levels of all students, from major art studio departments and non-arts departments, regarding the role of typography in transferring feelings, were high.There was no meaningful difference between perception levels of students from different grades, male and female students and students having and not having a field education at high school level, regarding the role of typography in transferring feelings.There was a meaningful difference between perception levels of students from different departments, regarding the role of typography in transferring feelings. It is found out that the perception levels of Graphics Design Major Art Studio department students were highest amongst all students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleİletişim aracı olarak tipografinin duygu aktarımındaki rolü ve önemi
dc.title.alternativerole and importance of typography as a means of communication in transferring emotions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTypography
dc.subject.ytmEmotion
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCommunication means
dc.identifier.yokid394629
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278581
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess