Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelebi, Müberra
dc.contributor.authorParlar, Fatih Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-06T11:53:46Z
dc.date.available2021-05-06T11:53:46Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/584409
dc.description.abstractBu çalışma, Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı Gençlik Merkezlerinde görev yapmakta olan Gençlik Liderlerinin göreve ve insana yönelik liderlik davranışlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, genel tarama modellerinden biri olan ilişkisel tarama modeli ile yapılmış, nicel ve nitel araştırma yaklaşımları birlikte (karma yöntem) kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini; Türkiye Cumhuriyeti Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı Gençlik Merkezlerinde görev yapmakta olan Gençlik Liderleri, örneklem grubunu ise; çalışmaya gönüllü olarak katılan (n=303) Gençlik Lideri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak nicel boyutta; 1992 yılında Fred Luthans (Nebraska University) tarafından geliştirilen ve 1999 yılında Sabire Cömert tarafından dilimize uyarlanan Liderlik Yönelim Anketi, nitel boyutta ise araştırmacı tarafından senaryo ve yarı yapılandırılmış soru sorma tekniğine dayalı olarak geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde; nicel boyutta gruplar arasındaki farklılıkları belirlemek amacıyla parametrik olan t-testi, tek yönlü varyans analizi, Tukey ve LSD testleri; nitel boyutta ise içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda; nicel boyutta, Gençlik Liderlerinin göreve ve insana yönelik liderlik davranışlara ilişkin yönelimlerinin orta düzeyde olduğu tespit edilmiş olup insana yönelik liderlik boyutunda; cinsiyet, gençlik alanında çalışma süresi, görev yaptığı coğrafi bölge ve görev türünde puanların anlamlı düzeyde farklılaştığı, lisans mezuniyet okul türü ve yaşın liderlik yönelimi açısından önemli değişkenler olmadığı görülmüştür. Nitel boyutta ise; Gençlik Liderlerinin insana yönelik liderlik davranışları; İletişim, takım çalışması, yetki devri, güven duygusu, dâhil etme, temsil etme, rehber olma ve yaratıcılık ana temalarından; göreve yönelik davranışları ise; amaç farkındalığı, planlama, kuralları belirtme, gönüllülük, karar verme, rol model olma ve yöneltme ana temalarından oluştuğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the people-oriented and task-oriented leadership behaviors of Youth Leaders who serve in Youth Centers of the Ministry of Youth and Sports of Turkey.The research was carried out by relational screening model and quantitative and qualitative research approaches (mixed method) were used together. The population of the survey is the youth leaders who are employed in Youth Centers of Turkish Ministry of Youth and Sports; whereas, the sample is the youth leaders who participated in the survey (n=303). Leadership Survey, which was developed by Fred Luthans (Nebraska University) in 1992 and adapted to Turkish language by Sabire Cömert in 1999, was used as quantitative data collection tool. In qualitative sense, an interview form was used, which was developed by the researcher based on scenarios and semi-structured questioning technique. For data analysis, in order to determine the differences between the groups quantitatively, the parametric tests, that is, t-test, one-way ANOVA, Tukey and LSD tests were utilized; whereas, for qualitative data analysis, descriptive and content analysis methods were utilezed.In conclusion, on quantitative scale, leadership behaviors of the Youth Leaders related to task and people orientation have been found to have a medium level ; however, people oriented leadership scores differed significantly regarding gender, duration of work in the field of youth, in their geographical region and type of task. Qualitative analysis reveals that leadership behaviors of the Youth Leaders oriented to people is emphasized in communication, team work, delegation of authority, confidence, inclusion (incorporation), representation, guidance and creativity; for task-oriented behaviors; objective awareness, planning, specifying rules, volunteering, decision-making, being a role model and orientation have been identified as the main themes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleGençlik liderlerinin liderlik davranışları
dc.title.alternativeLeadership behaviors of youth leaders
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSpor Yöneticiliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmYouth
dc.subject.ytmYoungs
dc.subject.ytmYouth centers
dc.identifier.yokid10029923
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370714
dc.description.pages242
dc.publisher.disciplineSpor Yöneticiliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess