dc.contributor.advisor | Özsoy, Selami | |
dc.contributor.author | Aydemir, İbrahim Emre | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T11:53:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T11:53:43Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/584385 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Spor Genel Müdürlüğü tarafından organize edilen okul sporları faaliyetlerinde, organizasyona katılan beden eğitimi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar incelemiştir. Nitel araştırma tekniklerinden, görüşme yöntemi, hem bireysel, hem de odak grup görüşme formatında kullanılarak verilere ulaşılmıştır. 2010-2011 eğitim öğretim döneminde düzenlenen okul sporları faaliyetleri hakkında Bolu Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürüyle görüşme, Bolu ilindeki 2010-2011 eğitim öğretim dönemi okul sporları faaliyetlerine katılan, aynı zamanda spor organizasyonunun içinde farklı görevlerde bulunan 7 beden eğitimi öğretmeniyle odak grup görüşmesi yapılmıştır. Ayrıca, 2013-2014 eğitim öğretim döneminde Bolu ilinde düzenlenen okul sporları faaliyetleriyle ilgili, 2 beden eğitimi öğretmeniyle yeniden görüşme yapılarak, çalışmanın güncelliği sağlanmıştır. Görüşmelerde veri toplama aracı olarak görüşme formu, katılımcıların izinleriyle ses kayıt cihazı ve görüntü kaydedici cihaz kullanılmıştır. Elde edilen veriler araştırmacı ve spor yöneticiliği alanında uzman, farklı 2 akademisyen tarafından incelenerek kodlanmıştır. Birbiriyle benzer ya da ilişkili veriler bir araya getirilerek, sonuçlar 5 ana başlık (eğitim sistemi, planlama, sistem değişikliği, iletişim ve algı farklılığı) altında değerlendirilmiştir. Sonuç olarak çalışmada ortaya çıkan sorunlar; eğitim sistemi, planlama, sistem değişikliği, iletişim ve algı farklılığı başlıkları altında irdelenmiştir. 2010-2011 eğitim öğretim dönemindeki eğitim sisteminde, 6, 7, 8. sınıf öğrencilerinin tümü, lise için sınava giriyorken, 2013-2014 döneminde bu sınava sadece 8. sınıf öğrencilerinin girmesinin, okul sporları faaliyetlerine olumlu yansıdığı görülmüştür. Okul sporları organizasyonunun Gençlik ve Spor Bakanlığınca düzenlenmeye başlandığı 2010-2011 eğitim öğretim döneminden, 2013-2014 dönemine gelindiğinde; Bolu Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğünde, okul sporlarıyla ilgilenen bir birimin oluşturulduğu ve bu birim sayesinde organizasyonun daha planlı, iletişimin daha kolay sağlandığı ortaya çıkmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından, spor kulüpleri yönetmeliğinin kaldırılmasının, okullarda ekonomik anlamda sıkıntı yaşanmasına neden olduğu görülmüştür. Bu sıkıntının da okul sporları faaliyetlerine katılan okullar için malzeme alamama, müsabaka alanlarına ulaşım için ekonomik kayıp gibi sorunları beraberinde getirdiği görülmüştür. Okul sporları faaliyetleri kapsamında düzenlenen farklı branşlardaki organizasyonun, isim hakları pazarlanarak ekonomik bir gelirin elde edilebileceği ve yapılacak mevzuat düzenlemeleriyle bu gelirin katılımcı okullara dağıtılabileceği ya da materyal olarak verilebileceği çözüm önerisi olarak sunulmuştur. Okul sporları organizasyonunda yer alan; beden eğitimi öğretmenleri ve okul idarecilerinin, faaliyetlere katılım sağlanan her farklı branş için, özlük haklarına olumlu yansıyacak bir ödül sistemi düzenlenebilir. | |
dc.description.abstract | In this study, organized by the General Directorate of Sports in school sports activities, physical education teachers who participated in the organization of the problems encountered were examined. Qualitative research techniques, interviewing techniques, both individually, as well as focus group data is gathered using an interview format. 2010-2011 academic year organized school sports on the activities of Bolu Youth Services and Sports Provincial Director call, Bolu province in the 2010-2011 academic year the school sports participating in the activities, but also sports organization in the different positions of the 7 physical education teacher focus group interview was conducted. The study, published in 2014, due to the 2013-2014 academic year, the school organized sports activity in Bolu on, re-negotiations with two physical education teachers, the study has been provided to date. Talks interview form as a means of data collection, with the permission of the participants voice recorder and video recorder devices are used. The data obtained in the field of sport management researchers and experts, academics examined by two different coded. Similar or related data with each other, combining the results of 5 major topics (educational systems, planning, systems change, communication and perception of differences) was evaluated. As a result, problems that arise in the study; The education system planning, system changes, were discussed under the headings of communication and perception differences. Education in the education system during the period 2010-2011, 6, 7, 8, all students of class for high school exams giriyork, the 2013-2014 period only 8th graders entering this examination, it was observed that a positive impact on school sport activities. School sports organization began to be organized by the Ministry of Youth and Sports of the 2010-2011 academic year , when it comes to the period of 2013-2014 ; Bolu Provincial Directorate of Youth Services and Sports , the creation of a unit dealing with school sports and more structured organization through this unit , which provided easier communication has emerged . By the Ministry of Education , sports clubs abolition of regulations in schools, in the economic sense cause was found to be experiencing difficulties . This shortage of school supplies for the schools participating in sports activities , the inability to access to the competition area for the economic losses brought about such problems were seen. School sports activities organized as part of different branches of the organization , name rights pazarlanarak economic income can be achieved and will be legislation on this income participants distributed to schools, or that the material be administered as the proposed solution is presented. Located in the organization of school sports ; physical education teachers and school administrators , and participation in activities provided for each different branch , a reward system that will reflect positively on personal rights can be arranged. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Spor Genel Müdürlüğü`nün yürüttüğü okul sporları faaliyetlerinin değerlendirilmesi: Bolu örneği | |
dc.title.alternative | Directorate General Sports activities engaged in the evaluation of school sports: The example of Bolu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Spor Yöneticiliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sports organizations | |
dc.subject.ytm | Sport activities | |
dc.subject.ytm | Schools | |
dc.subject.ytm | General Directorate of Youth and Sports | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10039245 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370709 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Spor Yöneticiliği Bilim Dalı | |