Show simple item record

dc.contributor.advisorTezel, Kadir Vefa
dc.contributor.authorKarakoç, Esra
dc.date.accessioned2021-05-06T11:46:47Z
dc.date.available2021-05-06T11:46:47Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/582735
dc.description.abstractBu çalışma kelime öğrenme stratejilerinden biri olan sözlük kullanımını eğitimi vermenin sözlük kullanma yeteneği ve kelime öğrenimine etkisinin olup olmadığını araştırmıştır. Ayrıca strateji eğitiminden sonra kelime öğrenme stratejilerinden biri olan sözlük kullanma eğitimi ve cinsiyet arasındaki ilişkiyi de araştırmayı amaçlamıştır.Bu çalışma Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'ndaki 2 B1 seviyesindeki sınıfın ve de onların öğretim elemanının katkısıyla hazırlanmıştır. Katılımcılar sözlük eğitimi üzerine 5 haftalık eğitim almışlardır. Araştırma için gerekli veriler araştırmacı tarafından geliştirilen ön test ve son testlerle toplanmıştır.Data analizi strateji eğitimi vermenin strateji kullanımına pozitif etkisi olduğunu ama sözlük kullanımı eğitimi aldıktan sonra sözlük kullanabilme stratejisinin cinsiyete göre bir farklılık göstermediğini göstermiştir.Araştırma sonuçları öğrencilerin sözlük kullanma eğitimi vermenin yararlı olduğunu ve öğrencilere sözlük kullanma eğitimi vermenin öğrencilerin kelime öğrenmesine katkısının olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Kelime Öğrenme Stratejileri, Strateji Eğitimi, Sözlük Kullanma Stratejisi.
dc.description.abstractThis study investigated whether and to what extent instruction on one of thevocabulary learning strategies, namely, dictionary use had an effect on students? dictionary skills and vocabulary learning. It also sought to find out the relationship between dictionary use and gender.The study was conducted with the participation of two B1 level English preparatory classes at Abant Izzet Baysal University Preparatory School and their instructors. The participants received 5-week strategy instruction on dictionary use. Quantitative data necessary for this research were collected by the researcher.The analysis of quantitative data revealed that strategy instruction on dictionary use had a positive impact, but it did not lead to any significant difference between control and experimental group regarding using dictionary use strategy.The results of this study indicated that students? training regarding dictionary use is beneficial, and that giving students instruction in the dictionary use enhanced students? vocabulary learning.Key Words: Vocabulary Learning Strategies, Strategy Instruction, Dictionary Use Strategy.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn expreimantal study on the effects of instruction on vocabulary learning strategies
dc.title.alternativeStrateji eğitiminin kelime öğrenimine etkileri üzerine deneyse bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngilizce Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmWord usage
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmStrategy training program
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid447548
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320003
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess