Lise öğrencilerinin matematik dersine ilişkin mecazları, tutumları ve başarı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Eren, Altay | |
dc.contributor.author | Yalçin, Mustafa Onur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T11:46:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T11:46:41Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/582698 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin matematik dersine ilişkin mecazları, tutumları ve başarı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Araştırmanın amacı doğrultusunda ve mecaz ölçeklerinin geliştirilmesi amacıyla araştırmanın örneklemini, 2010-2011 öğretim yılında Bolu ilindeki 7 genel lisenin 9, 10, 11 ve 12. sınıflarında öğrenim gören toplam 1323 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin matematik öğretmeni, matematik öğrenmek ve matematik dersinde başarılı olmak temalarıyla ilgili mecazlarına ilişkin veriler, araştırmada geliştirilen `Matematik Öğretmenine İlişkin Mecazlar Ölçeği', `Matematik Öğrenmeye İlişkin Mecazlar Ölçeği' ve `Matematik Dersinde Başarılı Olmaya İlişkin Mecazlar Ölçeği' aracılığıyla, matematik dersine yönelik tutumlarına ilişkin veriler ise Aşkar (1986) tarafından geliştirilen `Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği' aracılığıyla elde edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin matematik ders notlarına 2010-2011 öğretim yılı güz dönemi sonunda okulların ilgili müdür yardımcılarının aracılığıyla ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğrencilerin matematik dersine ilişkin mecazlarının, yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi gibi demografik değişkenlerin etkisinden bağımsız olarak, ders başarıları ve tutumlarıyla rastgele bir biçimde değil, anlamlı ve mantıklı bir biçimde ilişkilendiğini ortaya koymuştur. Araştırmada eğitimsel çıkarsamalara ve gelecekte yapılacak araştırmalara ilişkin önerilere de yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the relationships among high school students' metaphors, attitudes, and graded performances regarding mathematics class. In line with this aim, and in order to develop metaphor scales regarding mathematics lesson in a reliable and valid manner, the sample of the present study consisted of 1323 high school students, studying in 9, 10, 11, and 12th grades during 2010-2011 instruction year in 7 general high schools in Bolu. The data regarding the students? metaphors of mathematics lessons were collected through the `Metaphors regarding Mathematics Teacher Scale?, Metaphors regarding Learning Mathematics Scale?, and `Metaphors regarding Achievement in Mathematics? each of which was developed in the present study, while the data regarding the students? attitudes about mathematics lesson were obtained through the Attitudes regarding Mathematics Lesson Scale, originally developed by Aşkar(1986). Furthermore, students' grades in relation to mathematics classes were obtained by the researcher at the end of the fall semester of 2010-2011 instruction year, with the assistance of vice principals of the high schools where the present data were collected. The results of the current study demonstrated that, regardless of the effects of the demographic variables such as age, gender, and grade level, the students? metaphors regarding the mathematics lesson were significantly and reasonably associated with their graded performance and attitudes regarding mathematics class. Implications for education and directions for future studies were also discussed in the present study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinin matematik dersine ilişkin mecazları, tutumları ve başarı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The aim of this study is to examine the relationships among high school students' metaphors, attitudes, and graded performances regarding mathematics class | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Metaphor | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.identifier.yokid | 422869 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 304281 | |
dc.description.pages | 206 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |