dc.contributor.advisor | Akbıyık, Yaşar | |
dc.contributor.author | Duygu, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T11:45:39Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T11:45:39Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/582441 | |
dc.description.abstract | Yabancı uyruklu öğrencilerin dünya görüşleri ile Türk öğrencilerin dünya görüşleri farklılıklar göstermektedir. Bu farklılıklar içinde ayrım yapılmaksızın tüm öğrencilerin eğitim-öğretim faaliyetleriyle istendik küresel değerler çerçevesinde yetiştirilmesi arzu edilen durumdur. 21. yüzyılın ve daha sonrası dönemlerin insanlıktan beklediği davranış ve becerileri yeni nesillere kazandırmak eğitimin görevidir. Bu tez çalışmasıyla, Türkiye Cumhuriyetinde İstanbul, Ankara, İzmir, Mardin, Mersin, Antalya, Alanya, Fethiye, Bodrum, Marmaris gibi çok kültürlü toplumsal yapıya sahip kentlerde eğitim-öğretim alanındaki faaliyetlerin farklılığına dikkat çekmek amaçlanmıştır. Bu amaçla Alanya ilçesi çalışma alanı olarak seçilmiştir. Alanya'daki devlet okullarında ve özel okullarda yabancı uyruklu ortaokul öğrencileri tespit edilmiş, öğrencilere ve velilere anket uygulanmıştır. Yabancı uyruklu öğrencilerin öğretmenleri ve okul yöneticileriyle sözlü ve yazılı görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler analiz edilerek yorumlanmış, mevcut durum betimlenmiştir. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde problem durumuna, araştırmanın amacına ve önemine, sayıltılarına, sınırlılıklarına yer verilmiştir. İkinci bölümde ise küreselleşme, göç ve çok kültürlü eğitim kavramları ve bu kavramlarla ilişkili alt konulara değinilmiştir. Üçüncü bölümde ise araştırmanın yöntemine yer verilmiştir. Dördüncü bölümde, Alanya ilçesindeki ortaokullarda eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilere ve velilerine uygulanan anket sonuçlarına yer verilmiştir. Beşinci bölümde sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda eğitim öğretim alanındaki yöneticilerde, öğretmenlerde, yabancı uyruklu öğrenci velilerinde ve Türk ailelerde çok kültürlü eğitimle ilgili yeni bir bakış açısı oluşmasını ümit etmekteyim. Çünkü küreselleşen dünyada yaşam şartları çok kültürlü eğitimi zorunlu kılmaktadır. Anahtar Kelimeler: Yabancı Uyruklu Öğrenciler, Çok Kültürlü Eğitim, Küreselleşme. | |
dc.description.abstract | Worldviews of students differentiate between Turkish and foreign ones. Based on these differences, it is expected that all educational and teaching activities should include expected global values and without discrimination on any matter. One of the important assignment of education is that the behavior which 21.century and in the later years expect to human beings and new skills should be gained.For this thesis it is aimed to draw attention to differences on educational activities between cities which have multicultural social structure in Turkey such as İstanbul, Ankara, İzmir, Mardin, Mersin, Antalya, Alanya, Fethiye, Bodrum, Marmaris. For this reason, Alanya district, which is located in Antalya city, is selected for field of study. Secondary school students in public and private schools are determined and the questionnaire is conducted to these students and their parents. Verbal and written interviews with teachers and school directors of foreign students are implemented. The data obtained are analyzed and interpreted by doing this current situation is described.The study includes five sections. First section includes statement of the problem and purpose, importance, premises, restrictions of the study. Second section includes globalization, migration, multicultural education concepts and related topics about these concepts. Third section includes the method. Fourth section includes results of the questionnaire which collect from foreign students in secondary school in Alanya and their parents. Fifth section includes results and suggestions.At the end of this study, I expect to develop a new point of view about multicultural education on managers, teachers and foreign students' parents and Turkish families in educational field because the Global World necessitate multicultural education.Key Words: Foreign Students, Multicultural Education, Globalization | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Alanya örneğinde yabancı uyruklu ortaokul öğrencilerinin karşılaştıkları sorunlar | |
dc.title.alternative | Encountered problems of foreign secondary students in the case of Alanya | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign domestic students | |
dc.subject.ytm | Problems of the students | |
dc.subject.ytm | Antalya-Alanya | |
dc.subject.ytm | Multiculturalism | |
dc.subject.ytm | Intercultural education | |
dc.subject.ytm | Globalization | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10117437 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 446041 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı | |