Show simple item record

dc.contributor.advisorBingöl, Dursun
dc.contributor.authorÖzbey, Nurullah
dc.date.accessioned2021-05-06T08:23:00Z
dc.date.available2021-05-06T08:23:00Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/582168
dc.description.abstractIV YÜKSEK LİSANS TEZİ İŞLETMELERDE YARATICILIĞI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İLE ÖZEL VE KAMU BANKALAR ÜZERİNEBİR UYGULAMA Nurullah ÖZBEY Danışman : Prof. Dr. Dur sun BİNGÖL 2003- Sayfa : 168 Jüri : Prof.Dr.Dursun BİNGÖL Yrd. Doç. Dr. Atılhan NAKTİYOK Yrd. Doç. Dr. Hayati AKSU Bu çalışmanın amacı; İşletmelerde yaratıcılığın gereksinimini açıklamaktır. Bilgi çağında yaşanma ve teknolojinin olağanüstü gelişimi işletmelerin değişimini gerektirmektedir. İşletmelerin köklü değişimi ve gelişimi sürekli olarak yaratıcı olmayı zorunlu kılmaktadır. İş dünyasında bir yer edinebilmek için işletmeler sürekli olarak yaratıcılığa, gelişime ve değişime ihtiyaç duyarlar. Gerçekte,bilgi çağının yaşandığı günümüzde, değişim, gelişim ve yaratıcılık, son teknolojik gelişimler sayesinde bilgi alışverişinde aşırı hızlanması yla, en yüksek seviyeye ulaşmıştır. Bu durum yüzünden, işletmelerin yaratıcı bir tarza ulaşmaları gereklidir. Bu yaratıcı tarzda, işletmeler geleneksel anlayışlarını değiştirmeliler, iç ve dış çevre etkisiyle meydana gelen yeni oluşum ve gelişimlere akılcı şekilde yön vermeliler ve karşılaştıkları veya karşılaşılacak olan sorunları çözebilmelidirler. Unutulmamalıdır ki yaratıcılığa yön veren, etkileyen, işletmenin örgütsel faktörleri ile personelin bireysel faktörleri arasında paylaşım vardır. Bu nedenle, bu faktörlerin çok iyi bir şekilde analizinin yapılarak işletmenin iklim yapısına, üretim çeşidine, imkanlarına ve hizmet türüne göre etkilerinin incelenmesi, etkin olanların kullanılması ve problemlerin çözümlenmesi gerekmektedir. Çalışma 4 bölümden oluşmaktadır. İlk 3 bölüm konulara ilgili teorik bilgilerden oluşur. Son bölüm teoride ele alınan konuların pratiğe dönüştürülmesi ve uygulama düzeylerinin test edilmesini anlatır. Çalışmanın sonunda, yaratıcılığa etki eden örgütsel ve bireysel faktörler üzerinde elde ettiğimiz varsayımlar çerçevesinde, üzerinde uygulama yaptığımız bankalar açısından beklenilmeyen sonuçların alındığım söyleyebiliriz. En sonunda da, bu sonuçlar üzerinde kamu ve özel bankalara birtakım öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractV ABSTRACT MASTER THESIS INFL UENCING FA CTORS TO CREA TIV1TY IN ENTERPRISES AND ANAPPL1CA T10N ON ST A TE AND PRIVA TE BANKS Nurullah ÖZBEY Supervisor: Prof.Dr.Dursun BİNGÖL 2003- Page : 168 Jury : Prof.Dr.Dursun BİNGÖL Assist. Prof. Dr. Atılhan NAKTİYOK Assist. Prof. Dr. Hayat i AKSU The aim of this study is to explain the necessity of creativity in enterprises. Existing in information age and the extraordinary development of technology entail changing of enterprises. Fundamental changes and the development of enterprises make necessary being creative continuously. Enterprises, for getting a place in business word need creativity, development and change, permanently. In truth, creativity, change and development rise the highest level by gaining extra-speed of information connection due to the last technological developments in nowadays, that information age is lived on. Because of this condition, Its necessary that enterprises must arrive at a creative manner. In this creative manner, Enterprises must change their traditional understanding, set a course new developments and formation which happen by the effect of dinner and outer environment, fluently and can solve the problems they confront or will confront. It isn't forgotten that there is a sharing between organizational factors of enterprise and individual factors of personnel which set a course to creativity and effect. Because of this, by analyzing these factors in very well shape, It is necessary to examine the effects according to its service, possibility, production kind and environment of enterprise; to use the effective ones and to expedite solving of problems. This study is formed from four chapters. The initial three chapters are formed from theoretical knowledge about themes. The last chapter explains the transforming practical of themes which investigate as theoretical and testing of application levels. After this study, we can say that unexpected results are taken from point of banks, which we applied on, in the hypotheses limits we obtain on organizational and individual factors. At the last of study, A set of proposal are given to state and private banks about the results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde yaratıcılığı etkileyen örgütsel ve bireysel faktörler ile kamu ve özel bankalar üzerine bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic banks
dc.subject.ytmPrivate banks
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmCreative thinking
dc.identifier.yokid140933
dc.publisher.instituteAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137533
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess