Show simple item record

dc.contributor.authorKukul, Erdal
dc.date.accessioned2021-05-05T09:17:03Z
dc.date.available2021-05-05T09:17:03Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581619
dc.description.abstractÖZET Akdeniz üniversitesi Tıp Fakültesi üroloji Ana Bilim Dalı'nda tip II diabetes mellituslu 42 olguda, alt üriner siste min ürodinamik değerlendirilmesi yapıldı. Ayrıca, çalışma kapsa mına diabet dışı nedenlerle mesane kapasitesi artmış 16 olgu ve idrar akım hızında azalma olan 15 olgu kontrol grubu olarak al ındı. %62 oranında saptanan diabetik sistopatlinin genelde, ilk miksiyon duyusunda ve mesane maksimal kapasitesinde artma, mik siyon kontraksiyon basıncıyla birlikte idrar maksimal akım hı zında düşüklük şeklinde olduğu saptandı. Çok az oranda mesane kapasitesinde azalma olabileceği görüldü. Diabetes mellituslu olgularda alt üriner sistemin üro dinamik değerlendirilmesinin gerekli ve di f f eransiyel uroflow- metrenin ayırıcı tanıda önemli olduğu kanısına varıldı. 51
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÜrolojitr_TR
dc.subjectUrologyen_US
dc.titleDiabetes mellituslu olgularda alt üriner sistemin değerlendirilmesinde ürodinaminin önemi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmUrinary tract
dc.subject.ytmUrodynamics
dc.subject.ytmDiabetes mellitus
dc.identifier.yokid11293
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid11293
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess