Show simple item record

dc.contributor.advisorKarcıoğlu, Özgür
dc.contributor.authorErsel, Murat
dc.date.accessioned2021-05-05T09:14:45Z
dc.date.available2021-05-05T09:14:45Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/580982
dc.description.abstract7.0ZET Amaç: Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Acil Servisinin kullanım özelliklerini ortaya koymak, hasta aciliyetinin uygunluğunu değerlendirmek, uygun olmayan başvuruların nedenlerini saptamak ve hasta aciliyetinin hasta algısı ve hekim bakış açısından değerlendirmektir. Gereç ve Yöntem: Bu çalışma bir analitik kesitsel çalışmadır. 28 günlük zaman dilimi içinde acil servise başvuran tüm hastaların demografik bilgileri, sosyoekonomik durumları yakınmaları ve yapılan inceleme ve girişimler hakkında bilgi toplandı. Ayrıca her hastadan aciliyetlerine yönelik olarak kendi düşüncelerini yansıtan puanlan NRJS(Numeric Rating Scale) ölçeği üzerinde belirtmeleri istendi. Hastadan sorumlu kıdemli ve kıdemsiz asistanlar da hastanın aciliyetine yönelik görüşlerini NRS ölçeği üzerinde bildirdiler. Çalışma sonunda her hasta için doldurulan formlar kategorilere göre değerlendirilerek incelendi. Sadece acil serviste değerlendirilmesi gereken hastalar Kategori I* e dahil edildi. Başvurudan sonraki ilk altı saat içinde acil serviste veya bir başka klinikte değerlendirilebilecek olan hastalar Kategori W yi ve altı saatten uzun bir sürede acil servis veya başka bir klinikte değerlendirilebilecek hastalar ise Kategori IH' ü oluşturdu. Hastaların başvurularının aciliyet yönünden uygunluğu, bir Acil Tıp Uzmanı tarafından belirlendi. Bulgular: Çalışma dönemi boyunca acil servise başvuran 2533 hastanın 235 Tinden (%92,8) yeterli veri edinildi. Kullanılan kategori sınıflaması ve uzman karan sonrasında başvuruların %67,8'i aciliyet açısından uygun bulundu. Gençlerin (17-39 yaş), kadınların, bekarların, eğitim düzeyi yüksek olanların, acil servise güvendiği için başvuran hastaların aciliyet uygunluğunun daha düşük olduğu saptanmıştır. Uygun olmayan başvurular incelendiğinde genelde sosyoekonomik düzeyi yüksek olan hastaların acil servisi uygunsuz kullanımı gözlenmiştir.Acil servisin en çok tercih sebebi güvenilir bulunmasıdır. Hastaların aciliyet algıları ile hekimlerinin değerlendirmeleri arasında orta derecede, hekimlerin birbirleri arasında ise yüksek derecede pozitif doğrusal ilişki saptanmıştır. Sonuç: Acil servis hizmetlerinin güvenle sürdürülebilmesi için birinci basamak sağlık hizmetlerinin güçlendirilmesi gereklidir. Aciliyet konusunda hasta algısı hekimlerin daha duyarlı olmasını gerektiren bir unsurdur. Hastaların triajı olabildiğince deneyimli 65bir ekip tarafından yapılmalıdır. Ülkemizde hastaların acil servisleri kullanımı konusunda ileri çalışmalara ihtiyaç vardır. 66
dc.description.abstract8. SUMMARY Objective: To determine the characteristics of utilization of emergency department (ED) of Dokuz Eylül University, to evaluate appropriateness of patient visits, to figure out the causes of inappropriate visits and to assess patient urgency from the patients' and physicians' point of view. Materials and Methods: This cross-sectional analytic study enrolled all consecutive adult patients referred to the ED in the 28-day period. Demographical and socioeconomic data, causes of the visits were questioned and recorded. NRS (Numeric Rating Scale) were used to record perceptions regarding urgency of the current visit. Physicians responsible for the patients also rated their opinions of appropriateness of patient visits on NRS. All patients were categorized into three groups regarding data relating to their illness by an emergency physician. Group I included patients who should only be managed in the ED. Results: Data from 2351 (92,8%) out of 2533 patients were suitable for analysis. 67.8% of visits were rated to be appropriate by the emergency physician. Lower scores were found among the younger age, women, single, more educated and those who visited the ED only for the institution was a trusted one. There was no statistically significant difference between social security classes regarding appropriateness of visits. Moderate correlation was found between patients' and physicians' perceptions of appropriateness. Conclusion: Patients' perceptions of appropriateness should be considered and respected by physicians. Primary care facilities are key elements for appropriateness of ED visits. ED triage of the patients must be based on proper experience and systematic methods. Future well-designed studies are required to enlighten the problem of inappropriate visits and its possible solutions in our country. 67en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİlk ve Acil Yardımtr_TR
dc.subjectEmergency and First Aiden_US
dc.titleDokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Acil Servisi`nin kullanım özellikleri ve hasta aciliyetinin hekim ve hasta açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of utilization of the emergency department of Dokuz Eylül University Hospital and appropriateness of patient visits
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlk ve Acil Yardım Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid123176
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid118596
dc.description.pages722
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess