Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakmak, Erol
dc.contributor.authorAltay, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-03T15:49:53Z
dc.date.available2020-12-03T15:49:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/58066
dc.description.abstractÜniversite öğrenimi, insanların nitelikli bir birey olarak topluma ve bulunulan çağa adapte olabilmesi için kaçınılmaz bir gerekliliktir. Bu bağlamda eğitim, ekonomik gelişmenin de önemli bir sürükleyicisidir. Özellikle, bölgeler arası gelişmişlik farklılıklarının da önemli bir belirleyicisidir. Kırsal alanlarda yaşayanların üniversite öğrenimini elde edebilmesi, ülkeden ülkeye ve aynı ülke içindeki muhtelif bölgelerde farklı zorluk derecelerinde ulaşılabildikleri bir sosyal hizmettir. Üniversiteye girme başarısını belirlemede bir dizi sosyo-ekonomik faktörün rol oynadığı bilinmektedir. Bu çalışmada Erzurum İlinin Şenkaya İlçesinde, üniversiteye yerleşme başarısını etkileyen sosyo-ekonomik faktörler araştırılmaktadır.. Bu amaçla oluşturulan ve son üç yılda ilçede bulunan liselerden mezun olan öğrencilerin ebeveynleri üzerinde uygulanan bir anketle edilen verilerle bu ilçede üniversiteye yerleşme başarısını etkileyen sosyo ekonomik faktörler incelenmiştir. Çapraz tablolar üzerinden ki kare testleri ile lojistik regresyon analizinin kullanıldığı araştırmada, öğrencilere derslerinde yardım eden aile bireylerinin bulunması ve bilgisayar ve internet erişiminin sağlanması üniversiteye girme başarısını önemli düzeyde etkileyen faktörler olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractHigher education is a vital necessity for human beings in order to adapt to the local and and global communities in our era. It is also one of the main drives for economic development. Especially, it is one of the determinants of regional development disparities. Having the chance of getting university enrollment for the youth living in rural areas is a social service which changes from country to country and in the different regions in a country. It is also known that the chance for university enrollment are greatly affected by a series of socioeconomic factors. In this study, the socioeconomic factors affecting university enrollment in Şenkaya district of Erzurum Province. Through a questionnaire, which is prepared and applied to the parents of high school graduates graduated from the high schools in the last three years, a series of socioeconomic factors have been analyzed. The chi-square tests based on cross tabulation and logical regression analysis were used in the study. The study has shown that having tutors within the families and internet access are among the important socio-economic factors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonometritr_TR
dc.subjectEconometricsen_US
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYükseköğretime giriş başarısını etkileyen sosyo-ekonomik faktörler: Şenkaya ilçesi genelinde saha araştırması analizi
dc.title.alternativeThe socio-economic factors affecting higher education entrance: A field survey analysis in Şenkaya district
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-02
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmSuccess variables
dc.subject.ytmSuccess evaluation
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmUniversity entrance examinations
dc.subject.ytmSocio-economic factors
dc.subject.ytmErzurum
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmCultural development
dc.identifier.yokid10172157
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid534971
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess