İlkokul öğretmenlerinin früstrasyona tolerans derecelerinin öğrencilerinin früstrasyon toleransı oluşumuna etkileri
dc.contributor.advisor | Arsan, Cevdet | |
dc.contributor.author | Bayezid, Gülnur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:13:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:13:04Z | |
dc.date.submitted | 1986 | |
dc.date.issued | 2021-03-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/580504 | |
dc.description.abstract | - 52 ÖZET Bu çalışma çocukların früstrasyon tolerans derecesinin ve früstrasyon karşısında gösterdikleri tepkilerin yön ve tipi nin oluşumunda ilkokul öğretmeninin etkin bir rol oynadığı var sayımını araştırmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Aynı zamanda öğretmenin früstrasyon karşısında gösterdiği agresyonun yönü ve tipinin ve früstrasyona tolerans derecesinin öğrencileri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırma İzmir'in Marlıdere Güzelbahçe yöresinde »ilkokul dördüncü sınıfta olan S2'si erkek, 85*i kız toplam 168 öğrenci ve 2'si erkek 5'i kadın 7 öğretmen üzerinde yapılmıştır. Yarı projektif bir test olan P-F Test kullanılarak öğretmen ve öğren cilerin früstrasyon karşısında gösterdikleri tepkiler ve früs trasyona tolerans dereceleri saptanmıştır. Elde edilen bulgular testin kendi tekniği içinde değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma bulguları diğer çalışma bulgularıyla karşılaş tırılıp psikanalitik ve davranışçı ekoün görüşleri çerçevesinde değerlendirilmiş ve tartışılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenin früstrasyon karşısında gösterdiği agresyonun yön ve tipi öğrencileri tarafından model alınmaktadır. Früstrasyon karşısında saldırganlık yönü belirgin derecede E-A ve M-A olan- 53 öğretmenlerin öğrencilerinin Früstrasyon toleransını olumsuz olarak etkiledikleri görülmektedir. Ayrıca genBl olarak öğret menin früstrasyona tolerans miktarının öğrencilerini etkilediği, früstrasyon toleransı düşük öğretmenlerin früstrasyon toleransı düşük öğrenciler yetiştirdiğini ortaya koyan bulgular edinil miştir. Sonuç olarak öğretmenin çocuğun früstrasyon toleransının oluşumunda Btkin bir rol oynadığı düşünülmektedir. | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikiyatri | tr_TR |
dc.subject | Psychiatry | en_US |
dc.title | İlkokul öğretmenlerinin früstrasyona tolerans derecelerinin öğrencilerinin früstrasyon toleransı oluşumuna etkileri | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-04 | |
dc.contributor.department | Psikiyatri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Primary school teachers | |
dc.identifier.yokid | 1527 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 1527 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |