Show simple item record

dc.contributor.advisorArsan, Cevdet
dc.contributor.authorBayezid, Gülnur
dc.date.accessioned2021-05-05T09:13:04Z
dc.date.available2021-05-05T09:13:04Z
dc.date.submitted1986
dc.date.issued2021-03-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/580504
dc.description.abstract- 52 ÖZET Bu çalışma çocukların früstrasyon tolerans derecesinin ve früstrasyon karşısında gösterdikleri tepkilerin yön ve tipi nin oluşumunda ilkokul öğretmeninin etkin bir rol oynadığı var sayımını araştırmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Aynı zamanda öğretmenin früstrasyon karşısında gösterdiği agresyonun yönü ve tipinin ve früstrasyona tolerans derecesinin öğrencileri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırma İzmir'in Marlıdere Güzelbahçe yöresinde »ilkokul dördüncü sınıfta olan S2'si erkek, 85*i kız toplam 168 öğrenci ve 2'si erkek 5'i kadın 7 öğretmen üzerinde yapılmıştır. Yarı projektif bir test olan P-F Test kullanılarak öğretmen ve öğren cilerin früstrasyon karşısında gösterdikleri tepkiler ve früs trasyona tolerans dereceleri saptanmıştır. Elde edilen bulgular testin kendi tekniği içinde değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma bulguları diğer çalışma bulgularıyla karşılaş tırılıp psikanalitik ve davranışçı ekoün görüşleri çerçevesinde değerlendirilmiş ve tartışılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenin früstrasyon karşısında gösterdiği agresyonun yön ve tipi öğrencileri tarafından model alınmaktadır. Früstrasyon karşısında saldırganlık yönü belirgin derecede E-A ve M-A olan- 53 öğretmenlerin öğrencilerinin Früstrasyon toleransını olumsuz olarak etkiledikleri görülmektedir. Ayrıca genBl olarak öğret menin früstrasyona tolerans miktarının öğrencilerini etkilediği, früstrasyon toleransı düşük öğretmenlerin früstrasyon toleransı düşük öğrenciler yetiştirdiğini ortaya koyan bulgular edinil miştir. Sonuç olarak öğretmenin çocuğun früstrasyon toleransının oluşumunda Btkin bir rol oynadığı düşünülmektedir.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikiyatritr_TR
dc.subjectPsychiatryen_US
dc.titleİlkokul öğretmenlerinin früstrasyona tolerans derecelerinin öğrencilerinin früstrasyon toleransı oluşumuna etkileri
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-03-04
dc.contributor.departmentPsikiyatri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.identifier.yokid1527
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid1527
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess