Show simple item record

dc.contributor.advisorÇamlıyer, Hatice
dc.contributor.authorErkut, A. Oya
dc.date.accessioned2021-05-05T09:12:57Z
dc.date.available2021-05-05T09:12:57Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/580440
dc.description.abstract91 4. ÖZET, YARGI VE ÖNERİLER. £.4. 1. özet Yaz okullarında yapılan cimnastik faaliyetlerinin çocuklarda davranış değişikliği yaratıp yaratmadığını araştıran bu çalışmada, çocukların gelişim özellikleri ve öğrenme 1 er i göz önüne alınarak ebeveynlerin bu davranış değişikliklerini nasıl yorumladıkları anket yardımıyla saptanmıştır. örneklem grubunu 5-13 yaşları arasında 36' sı kız, 16' sı erkek toplam 5£ çocuk oluşturmaktadır. Çocukların hepsi ilköğretim okuluna devam etmektedirler. Haftada £ gün, günde £ saat £,5 ay slirffen düzenli çalışmaların çocukların genel davranışları üzerine ne düzeyde etkisinin olduğu ve kazandıkları tutum, tavır ve alışkanlıkların günlük yaşantılarına transfer edilip edilmediği bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Velilere uyguladığımız anketlerin incelenen litaratürler ışığında değerlendirilmesi sonucunda elde edilen bulguların yorumlanması sonucu yüzde değerlerine bakıldığında hipotezlerin doğrulandığı söylenebilir. X2 ve KZUSKAL-WALLIS-MANN-WHITNEY testleri ile sorular arasında anlam arandığında önemli bir ilişki bulunamamıştır. Sonuç olarak araştırma bulguları, çocuklarda belirli bir şekilde davranış değişikliğinin spor eğitimi yardımıyla elde edildiği, spora devam süresince gözlendiğini ortaya9£ koymaktadır» Buna rağmen çocuğun yaşı, cinsiyeti, ailenin eğitim ve maddi durumu ile diğer değişkenler karşılaştırıldığında birkaçı dışında anlamlı bir ilişkinin olmadığı bulgulanmıştır. S.4. £. Yargı Gelişmiş toplumları oluşturan bireyler her yönden gelişmeye hasır, mutlu ve sağlıklı bireylerdir. Yirminci yüzyılın ikinci yarısında dünyamızda spor olgusunun gelişmesiyle spor eğitiminin her yönden sağlıklı ve topluma yararlı bireyler yetiştirmek için kolaylıkla kullanabileceği bilinmektedir. Türkiye'deki eğitim sisteminde s/ar olan problemler doğal olarak Beden Eğitimi ve Spor dersleri için de geçerlidir, iyi ve doğru şekilde hazırlanmamı ş Beden Eğitimi ve Spor Müfredat programları, çocuğun hareket ihtiyacını yeterice gidermektedir. Sonuçta çocuk sokağa yöneltilmekte ve sokak kültürü ile büyümektedir. Spor bir kültürdür ve çocuğun `sokak kültürü` almasından, `spor kültürü` alması çok daha iyi ve uygun olacaktır. Ebeveynler Türkiye'de yeni yeni, nedenlerini doğru bilse de bilmese de çocukların hareket ihtiyaçlarını ' gidermek için onları çeşitli şekillerde yönlendirmektedirler. Bu ihtiyaç sınırlı olarak gençlik ve Spor il Müdürlükler ve kulüplerin bünyesinde açılan yaz ve kış okulları ile gideri lebi 1 inektedir. Ebeveynlere uygulanan bu anketler sonucunda, kendileri de
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleYaz okullarında yapılan cimnastik çalışmalarının çocukların davranışları üzerine etkisi.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmGymnastics
dc.subject.ytmChild behavior
dc.subject.ytmSummer schools
dc.identifier.yokid32531
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid32531
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess