Eğitilebilir zeka düzeyindeki çocuklarda hareket eğitiminin algısal gelişim düzeylerine etkileri
dc.contributor.advisor | Özgönül, Hamit | |
dc.contributor.author | Çamliyer, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:12:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:12:56Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/580433 | |
dc.description.abstract | - 106 - BÖLÜM IY 4. ÖZET YARGI VE ÖNERİLER 4.1. ÖZET Yaşları 8-14 arasında dağılım gösteren, zeka bölümleri ( iq ) 45-75 olan, Eğitilebilir Zeka Düzeyindeki 53 kız ve erkek denek üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Bu a- raştırmayla ` Eğitilebilir Zeka Düzeyindeki ( Eğitilebi lir Geri Zekalı ) Çocuklar` «da hareket eğitiminin algı sal gelişim düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Denekler, deney ve kontrol grubu olarak iki grupta ele alınmıştır. Her iki gruba da öntest olarak Bender Geştalt Görsel-Motor Algılama testi verilmiştir. Deney grubu haf tada ikişer saat olan beden eğitimi derslerinde `Hareket Eğitimi` programına 13 hafta süreyle tâbi tutulmuşlardır. Kontrol grubu her zamanki eğitim ve öğretimlerine, normal olarak devam etmişlerdir*:» 13 haftalık hareket eğitimi uy gulamasının sonunda, her iki gruba ` Bender Geştalt Gör sel-Motor Algılama Testi ` tekrar verilmiştir. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, istatistiksel olarak ` Hareket Eğitimi ` nin ` Eğitilebilir Zeka Düze yindeki Çocuklar `m algısal gelişim düzeylerine olumlu etkisi olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | - 107 - SUMMARY A research has been made on 53 ` Educable Mentally Retarded` boys and girls whose ages between 8-14 and, IQ between 45-75. By this research, the effects of movement education on the perceptual-motor development of the `educable mental retarded children` have been researched. The subjects were divided into two groups as ` experimental and control groups `. As a pre-test they were both given ` The Bender Visual Motor Geştalt Test `. The experimental group was replaced a program whic includes ` movement edu cation ` in physical education classes, two hours a week for 13 weeks. The control group continued under their re gular program. The Bender Visual - Motor Geştalt Test was was given again to both groups at the end of the 13 weeks. As a result ` movement education ` had a statistically significant positive effect on Educable Mentally Re tarded Children' s perceptual - motor developments. 4.2. YARGI Araştırma bulgularının değerlendirilmesi sonucunda aşağı daki şu yargılara varılmıştır. 1. Hareket Eğitimi, Eğitilebilir Zeka Düzeyindeki Ço cuklar' m algısal gelişim düzeylerine çok büyük ölçüde etki sağlar. 2. Hareket eğitimi uygulanan eğitilebilir zeka düzeyin deki çocuklarda algısal gelişim düzeylerine ilişkin en büyük gelişme ve yarar takvim yaşı 10 yaşma ka- | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Eğitilebilir zeka düzeyindeki çocuklarda hareket eğitiminin algısal gelişim düzeylerine etkileri | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Mentally retarded children | |
dc.subject.ytm | Sensation | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | Motor activity | |
dc.subject.ytm | Psychomotor performance | |
dc.subject.ytm | Mental retardation | |
dc.subject.ytm | Intelligence | |
dc.subject.ytm | Motion | |
dc.identifier.yokid | 32541 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 32541 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |