Show simple item record

dc.contributor.advisorErgin, Sevin
dc.contributor.authorPala, Tümer
dc.date.accessioned2021-05-05T09:12:45Z
dc.date.available2021-05-05T09:12:45Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/580335
dc.description.abstractÖZET İnönü Sağlık Ocağı bölgesinde yaşayan 300 kişiyi içeren ve Narlıdere Sağlık Grup Başkanlığında çalışan 64 kişiyi içeren kesitsel, tanımlayıcı ve kısmen analitik bir çalışma yapılmıştır. Araştırmada İnönü Sağlık Ocağı Bölgesi halkının sağlık hizmetlerinden 'yararlanım ve hoşnutluk' düzeyini saptamak, Narlıdere Grup Başkanlığında çalışan sağlık personelinin hoşnutluğunu ve beklentilerini saptamak amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda Sağlık Ocağı'ndan yararlanım ile, yaş, cinsiyet ve eğitim durumu arasında ilişki bulunamamıştır. Sosyal güvencesi olmayanlar, gelir dağılımı düşük olanlar, bölgede daha uzun süredir oturanlar, Sağlık Ocağını daha çok tercih etmektedir. Sağlık Ocağı çalışanlarının tutumu ve hekimin ayırdığı süre de yararlanımı etkilemektedir. İlk tercih edilen sağlık kuruluşu Sağlık Ocağı'dır. Çalışanların büyük çoğunluğu birinci basamaktan ayrılmak istemektedir. Ayrılma isteği hekimlerde anlamlı oranda fazladır. Çalıştıkları kuruma kendi isteği ile gelenlerin hoşnutluğu anlamlı oranda düşük bulunmuştur. Ayrıca eğitim durumu yükseldikçe hoşnutluk azalmaktadır.
dc.description.abstractSUMMARY A cross-sectional, descriptive and partially analytic study was planned to assess the utilisation of health services given in inönü Health Centre, the satisfaction level of the served population and the satisfaction level and the expectations of the people who are currently employed in Narhdere Education and Research Health District. 300 people living around the health centre and 64 staff were included in this study. According to the results, there was no correlation found between the utilisation of the services and age, sex and education status. People who have been living in this region for a long time, people without any social security and of lower socio-economic level have more frequently preferred health centre. The attitude of the health centre staff and the time spent by the physician per patient has found to be effective on the utilisation of the health centre by patients. Health centre is preferred as a first line of health services. Most of the staff does not want to work in the primary health care level and wants to leave. This is even more obvious among physicians. The satisfaction level among whom wanted to work here as their own decisions was remarkable lower than the others. The satisfaction level decreases as the level of education increases.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Sağlığıtr_TR
dc.subjectPublic Healthen_US
dc.titleİnönü Sağlık Ocağı bölge halkı ve Narlıdere Sağlık Grup Başkanlığı çalışanları tarafından sağlık hizmetinin değerlendirilmesi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-11-26
dc.contributor.departmentHalk Sağlığı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHealth services
dc.identifier.yokid59054
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid59054
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess