İlköğretim okullarında uygulanabilecek atletizm yarışma ve antrenman programı model önerisi
dc.contributor.advisor | Varol, Saadet Rana | |
dc.contributor.author | Haslofça, Ercan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:12:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:12:38Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2021-02-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/580281 | |
dc.description.abstract | ÖZET ILKOGREITM OKULLARINDA UYGULANABİLECEK ATLETİZM YARIŞMA ve ANTRENMAN PROGRAMI MODEL ÖNERİSİ Ercan HASLOFÇA Anahtar Sözcükler: İlköğretim Okulları, Atletizm, Yarışma, Antrenman, Program Modeli İlköğretim okullarında bulunan 7-15 yaş arasındaki çocukların, ders dışı spor etkinliklerinin gelişimlerine uygun olarak düzenlenmesi gerekli görülmektedir. Bu etkinlikler içerisinde temel spor dalı atletizm okul sporları arasında ön plana çıkarılmalıdır. İlköğretim okulları atletizm yarışmalarının günümüzdeki uygulama modeline baktığımızda, bazı dengesizliklerin olduğu görülmektedir. Bu araştırma, var olan sorunları belirleyerek, ilköğretim okullarının yapısına uygun yeni bir atletizm yarışma ve antrenman programı model önerisi oluşturmak amacıyla yapıldı. Bu amaçla, atletizmde söz sahibi bazı ülkelerin ilköğretim yaş gruplarına uyguladığı yarışma programlan incelendi. Daha sonra izmir'de yapılan ilköğretim okulları Atletizm Türkiye Birinciliği yarışmalarında bazı saha ölçümleri, gözlem ve anket uygulaması yapıldı. Bunun sonucunda, yarışmaların iki ayrı kategoride düzenlendiği ve birbirinden farklı gelişim çağında bulunan çocukların bir arada yanştınldığı görüldü. Öğretmenlerin doğal olarak büyük yaştaki öğrencileri tercih ettiği belirlendi. Özellikle 11-15 yaş programında yer alan baza branşların (200-400- 100m Engel ve 11 Om. Engel gibi) çocukların kapasitesinin üzerinde, yetişkinler düzeyinde olduğu görüldü. 400m koşusunda hem kızlarda, hem de erkeklerde ikinci 200m. zamanlarının birinciye göre normelden çok farklı olduğu belirlendi. 100m. Engel ve 11 Om. Engel Koşusunda da engel aralarının normal ritmle koşulamadığı görüldü. Tüm bu değerlendirmelerden sonra, Türkiye'de ilköğretim okullarının şartlarına uygun bir yarışma ve antrenman programı model önerisi oluşturuldu. V | |
dc.description.abstract | SUMMARY MODEL PROPOSALS FOR THE TRACK AND FIELD COMPETITIONS AND TRAINING PROGRAM APPLICABLE IN THE ELEMENTARY SCHOOLS. Ercan HASLOFÇ A Key Words: Elementary Schools, Track and Field, Competition, Training, Program Model İt is necessary to organize the spare time sportive activities of the Elementary School Students in the range of 7-15 ages in accordance with their physical developement. Among these activities, track and field atletics which is a basic sport branch should be placed in the first place. An investigation of the present model of application of the elementary school track and field competitions reveals some inmoderate points. The present investigation has been carried out with the aim of determining the existing problems and developing and proposing a model of track and field training and competition which is suitable for the structure of the elementary schools. With this objective the competition programs in the elementary schools of some of the leading countries in track and field have been investigated. Then, some of the track and field measurements, observations and survey applications have been done in the Turkish elementary schools championships which took place in İzmir. As a result of these investigations it is observed that the competitions had been organized in two different categories and students with different developement periods (maturities) compete together. It is also determined that the physical education teachers naturally prefer the elder students. Particularly it is observed that, some of the branches (namely 200m-400m-100. Hurdles and 110 hurdles) which were placed in the 11-15 age program are over the capacity of the students and they are almost at the adults level. İt is determined that, in the 400m competitions of the girls as well as the boys, the difference between the first and the second 200m timing deviate considerably from the normal values. İt is again observed that in the 100m hurdles and 110m hurdles competitions the students do not run the distances in between the hurdles with the normal rhythm. As a result of all these evaluations, a competition and training model proposal has been developed which is convenient for the structure and the conditions of Turkish elementary schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında uygulanabilecek atletizm yarışma ve antrenman programı model önerisi | |
dc.title.alternative | Model proposals for the track end field competitions and training program applicable in the elementary schools | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2021-02-19 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Competitions | |
dc.subject.ytm | Athletism | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Training | |
dc.identifier.yokid | 69137 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 69137 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |