dc.contributor.advisor | Candan, Nurullah | |
dc.contributor.author | Gençler, Levent | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:12:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:12:29Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2021-02-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/580196 | |
dc.description.abstract | ÖZET İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ 10-12 YAŞ GRUBU ÖĞRENCİLERİN YETENEK VE PERFORMANS PROFİLLERİNİN TESPİTİ Levent GENÇLER Anahtar Sözcükler : Yetenek, Performans Profili, Test Bataryası, Test Normu İlköğretim okulları; çocukların motor beceri, yetenek ve performans profillerinin ortaya çıkartılabileceği kurumlar olarak ele alınmalıdır. Bu araştırma, belirlenen yaş gruplarındaki çocukların standart yetenek ve performans profillerinin tespit edilmesini amaçlamaktadır. Araştırmaya İZMİR ve MANİSA illerinden 5 ilköğretim okulunun 4. (10 yaş), 5.(11 yaş), 6. (12 yaş) sınıflarından 372 erkek, 343 kız öğrenci olmak üzere toplam 715 öğrenci katıldı, öğrencilere boy, ağırlık, esneklik, dikey sıçrama, 50 m. sürat, 800 m. ve 1000 m. dayanıklılık koşu testleri uygulandı. Ekim 1996 yılında başlanan araştırma Nisan 1997 tarihinde tamamlandı. Elde edilen ham verilerin istatistiksel olarak ilişkilerinin belirlenmesinde t testi, varyans analizi, yüzde dağılım yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin cinsiyet bazında, cinsiyet ve yaş grupları bazında, okullar bazında karşılaştırmaları yapılmış ayrıca üst standart test normları ortaya çıkartılmıştır. Tüm testlerde erkek öğrenciler, kız öğrencilere göre daha iyi durumdadır. Her yaş grubuna göre erkek öğrenciler, kız öğrencilere nazaran daha iyi derece elde etmiş, yaş grubu arttıkça hem erkek hemde kız öğrencilerin elde ettikleri derecelerde yaşla birlikte artan bir performans tespit edilmiştir. Etkin sportif faaliyetlere katılan ve aktif olan okulların öğrencileri diğer okul öğrencilerinden daha iyi sonuç elde etmiştir. Cinsiyete göre bulgularda boy, ağırlık, esneklik testlerinde farklılık bulunmazken, dikey sıçrama ve 50 m. sürat testinde P<0.05 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur.Yaş gruplarına göre bulgularda boy, ağırlık, dikey sıçrama, 50 m. sürat testlerindeki farklılık P<0.05 düzeyinde anlamlı bulunmuş, esneklik testinde ise anlamlı bulunmamıştır. Okullara ait bulgularda boy, ağırlık, 50 m. sürat, 800 ve 1000 m. dayanıklılık testlerinde P<0.05 düzeyinde anlamlı farklılık tespit edilmiş, esneklik ve dikey sıçrama testlerinde anlamlı farklılık bulunmamıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT DETERMINING THE ABILITY AND PERFORMANCE PROFILES OF 10-12 AGED STUDENS IN PRIMARY SCHOOLS Levent GENÇLER KEY WORDS: Ability, Performance Profile, Test Battery, Test Norm Primary schools should be considered as institutions where the motor skill, ability and performance profiles of children can be expased. This research aims to determine the standart ability and performance profiles of children in the designated age groups. From İzmir and Manisa 715 studens including 372 boys and 343 girls from 4 th (Age 10), 5 th (Age 11) AND 6 th (Age 12) classes of 5 primary schools participated into this research. Height, weight, flexibility, vertical jumping, 50 m. velocity, 800 m. and 1000 m. enduring running tests were applied to these students. The research which started in Octeber 1996, ended in April 1997. The t test, variance analysis and percentage distribution ways were used in determining statistic relations between the raw data The comparison of students were made in sexuality base, in sexuality and age groups base and in schools base. Also, the upper standart test norms were exposed. In all tests, it is seen that boys were in better situation than girls.According to every age group, boys have placed better than girls. By an increase in the.age group, an increasing performance accompanied by age, has been observed in the degrees of both girls and boys. Students of schools entering active sports activities have got better results than the other students. In vertical jumping and 50 m. velocity tests, a meaningful difference has been found at the level of P< 0,05, whereas there was no identified difference in height, weight and flexibility tests in inventions according to sexuality. In inventinos according to the age groups, the difference of height, weight, vertical jumping and 50 m. velocity tests has been found meaningful at the level of P < 0,05 whereas the flexibility tests were not meaningful. In inventions belonging to schools, a meanningful difference of P < 0,05 was determined in height, weight, 50 m. velocity, 800 m. and 1 000 m. enduring tests, but there was no meanningful difference in flexibility and vertical jumping tests. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarındaki 10-12 yaş öğrencilerin yetenek ve performans profillerinin tespiti | |
dc.title.alternative | Determining the ability and performance profiles of 10-12 aged students in primary schools | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2021-02-19 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Ability | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 69136 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 69136 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |