dc.contributor.advisor | Başer, Günsel | |
dc.contributor.author | Şen, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:12:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:12:28Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/580194 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET YARATICI DÜŞÜNCENİN HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNDE İNCELENMESİ Bu araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinde yaratıcı düşünceyi etkileyen bazı etmenleri incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 1997-1998 öğretim yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu'nda öğrenim gören 170 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, Torrance Yaratıcı Düşünme Testi Sözel-A Formu kullanılmıştır. Bu araştırmada testin akıcılık, esneklik ve özgünlük boyutları ile öğrencilerin yaş, sınıf, en uzun süre yaşanan yer, ekonomik durum, ailede yaşayan birey sayısı, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi, öğrenci yerleştirme sınavı hemşirelik yüksekokuluna giriş puam, akademik basan puanı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Elde edilen veriler, yüzde, ortalama hesaplamaları, tek yönlü varyans analizi, duncan ve scheffe testleri, stepwise çoklu regresyon analizi ile değerlendirilmiştir. Genel olarak öğrencilerin akıcılık boyutu puan ortalamaları yüksek bulunmuştur. Bunu sırasıyla özgünlük ve esneklik puan ortalamaları izlemektedir. Öğrencilerin sınıf, ekonomik düzeyleri, baba eğitim düzeyi arttıkça akıcılık/ esneklik/ özgünlük boyutları puan ortalamaları artmaktadır. Bu bulgular doğrultusunda hemşirelik eğitimi, eğitimcisi ve araşurmacılanna yönelik önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Yaratıcılık, yaratıcı düşünme, yanal düşünme, ıraksak düşünme, yakınsak düşünme, akıcılık, esneklik, özgünlük, zekanın yapısı, sorun çözme, yaratıcı sorun çözme süreci. | |
dc.description.abstract | SUMMARY EXAMINING OF THE CREATIVE THINKING OVER THE STUDENTS OF NURSING SCHOOL This research has been done as the descriptive by the aim of examining some elements which affect the creative thinking of the students at University of Dokuz Eylül Nursing School. Sampling of this research has been set by the 170 students who are educating with University of Dokuz Eylül Nursing School during the academic year 1997-1998. Torrance Test of Creative Thinking Verbal A Form was used as the data collecting tool. During this research, the relation between fluency, flexibility and originality dimensions of the test and the age, level of class, the place at which having lived longest period, economical situation, number of individuals of the family, education level of mother and education level of the father, the notes for entering in the Nursing School from the Student Settlement Examination of the students, class notes were reviewed. The obtained data were evaluated by the result of percentage, average calculations, one-way anova, duncan and scheffe tests, stepwise multi regression analysis. In general, the average notes of the fluency dimension of the students were found high. Then, this was consequently followed by the average notes of the originality and of the flexibility. As the levels of class, economic situation and the education levels of father rise, their fluency/ originality/ flexibility average notes have been rising. Parallel to these findings, some suggestions were given regarding to nursing training, nursing trainers and researchers. Key words : Creativeness, Creative thinking, lateral thinking, divergent thinking, convergent thinking, fluency, flexibility, originality, structure of intelligence, problem solving, creative problem solving process. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Yaratıcı düşüncenin hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinde incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining of the creative thinking over the students of nursing school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 104004 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 99512 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |