Show simple item record

dc.contributor.advisorYurdalan, S. Ufuk
dc.contributor.authorDuyar, Banu
dc.date.accessioned2021-05-05T09:12:20Z
dc.date.available2021-05-05T09:12:20Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/580122
dc.description.abstractFizyoterapist Banu Duyar Çalışmamız astmalı çocuklarda egzersiz eğitiminin yerini göstermek ve egzersizin solunum fonksiyonlarının geliştirilmesi ve fonksiyonel kapasiteye olan etkilerini de araştırmak amacıyla planlanmıştır. Bu prospektif çalışma Mart 2000-Mart 2001 tarihleri arasında Dokuz Eylül Üniversitesi Pediatrik Allerji Anabilim Dalı Polikliniğine başvuran hafif-orta bronşial astma tamsı konup Dokuz Eylül Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokuluna sevkedilen hastalardan 30 olgu randomize edilerek oluşturulmuştur. Olguların egzersiz eğitimi öncesi ve sonrası genel durumu (öyküsü, semptomları, solunum fonksiyonları, kardiyopulmoner ve fonksiyonel kapasitesi, kas iskelet sistemi) değerlendirilmiştir. Olgulara solunum egzersizleri ve genel vücut kuvvetlendirme ve kondisyonunu geliştirmeyi içeren 3 kez/hafta sıklığında 6 hafta süreli egzersiz programı uygulanmıştır. Olguların çalışma sonucunda öksürük ve balgam şikayetlerinde düzelme olmuştur. Egzersiz eğitimi sonucunda göğüs çevre ölçümlerinde en çok artışın subkostal bölgede olmasının yanısıra her üç bölgede istatistiksel olarak anlamlı bir gelişme görülmüştür. Egzersiz eğitimi sonunda çocukların solunum tipinin geliştiği ve çocukların abdominal solunumu kullandığı görülmüştür. Bir dakika süreye karşı yapılan testlerde en iyi gelişme diafragma için yapılan testte olmakla birlikte tüm testlerde istatistiksel olarak anlamlı bir gelişme görülmüştür. Hastaların fonksiyonel kapasitelerini değerlendiren 6 dakika yürüme testinde yürüme mesafesi istatistiksel olarak anlamlı derecede artmıştır. Solunum fonksiyon parametrelerini incelediğimizde egzersiz eğitimi sonunda göğüs ekspansiyonunun gelişmesinin yanısıra FVC, FEVİ, FEF %25-75 ve PEF değerleri de anlamlı olarak artmıştır sadece FEVİ /FVC deki azalma istatistiksel olarak anlamlı değildir. Olguların bronşial labilitelerinin saptandığı PEF ölçümleri sonucundaki azalma da anlamlı değildir.Bulguların ışığında bronşial astmalı çocukların düzenli egzersiz eğitiminden solunum fiziksel ve egzersiz kapasitelerinin değiştiği ve egzersiz programlarından klinik olarak yararlandıkları kanıtlanmıştır. Anahtar kelimelenÇocuklarda bronşial astma, egzersiz eğitimi
dc.description.abstractThis study has been planned to show the place of exercise training, to improve respiratory functions on exercise and to search effects on functional capacity. Patients have been followed up by the department of Pediatric Allergy of Dokuz Eylül University with the diagnosis of mild or moderate bronchial asthma, than sent to school of Dokuz Eylül University Physical Therapy and Rehabilitation in the period of March 2000- March 2001 and 30 subjects were randomly chosen in this prospective study. All of the patients have been clinically assessed in terms of the severity of disease before and after exercise training. Six weeks period in the frequency of three times a week of exercise training program including respiratory exercises, general body strenghtening and improving physical fitness exercises was performed. At the outcome of the study, sputum and cough complains of subjects were improved. Chest perifery measurements that were examined in three sites, besides maximum increase has been measured in the subcostal site, showed statistically significant improvement after the performed exercise training, children's pattern of respiration has improved and it has been observed that children has used abdominal respiration. The tests done in a minute period are statistically significant however the best improvement is in the test done for diafragm. Distances of six minute walking test determining funtional capacities of subjects, were increased significantly. Respiratory function test parameter which are FVC, FEV1, FEF %25-75 and PEF are values improved significantly, only reduction in FEV1 / FVC ratio was not statistically significant. The decrease in the PEF measurements that are determined bronchial lability of subjects is not statistically significant. DOKÜMANTASYON MERKEZİRegular exercise training programs has positively improved respiratory, physical and exercise capacities and children with bronchial asthma perfectly benefited from exercise programs on evidence based. Key words : Childhood bronchial asthma, exercise trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFiziksel Tıp ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysical Medicine and Rehabilitationen_US
dc.titleBronşial astmalı çocuklarda egzersiz eğitiminin etkisi
dc.title.alternativeThe Effect of exercise training on children with bronchial asthma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFizik Tedavi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid107975
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103539
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess